ایجاد “آزمایشگاه ویروس‌شناسی” واحد تهران مرکز تا آخر هفته/ تمرکز بر حوزه تشخیص “کووید ۱۹”

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز با بیان اینکه ۱۰ کمیته ستاد مقابله با ویروس کرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خدمت‌رسانی به همه مردم استان را هدف قرار داده‌اند، گفت: در اولین فرصت و تا آخر هفته جاری آزمایشگاه ویروس‌شناسی واحد تهران مرکز را افتتاح می‌کنیم.

دکتر سید محمودرضا آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر آنکه آزمایشگاه ویروس‌شناسی باید در اولین فرصت به وجود بیاید تا بتوانیم جواب مردم را بدهیم، اظهار کرد: ابزار، وسایل و تجهیزات ایجاد آزمایشگاه ویروس‌شناسی را داریم و همچنین در این حوزه می‌توانیم از ظرفیت دانشجویان علوم آزمایشگاهی در دانشکده پیراپزشکی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فعلاً این آزمایشگاه را صرفاً برای ویروس کووید ۱۰ ایجاد می‌کنیم، توضیح داد: فعالیت‌های این آزمایشگاه فعلاً فقط به حوزه تشخیص ویروس کووید ۱۹ مربوط می‌شود. کشور در حال حاضر به این حوزه فعالیت نیاز دارد و ما نیز بر اساس این نیاز امکاناتمان را تجمیع کردیم تا بتوانیم آزمایشگاه ویروس‌شناسی مناسبی را به کمک ستاد استان تهران دانشگاه آزاد برای مقابله با کرونا به وجود بیاوریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز، اظهار کرد: ستاد مقابله با ویروس کرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خدمات خود را به همه مردم ارائه می‌کند، چنان‌که در شرایط فعلی همه مردم در حال کمک به هم هستند و در دانشگاه آزاد هم اولویت‌ها اول با مشکلات دانشگاه، بعد مشکلات جامعه تهران بوده و مسائل این‌ها به هم وابسته و مرتبط هستند.

آقامیری خاطرنشان کرد: برای ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ۱۰ کمیته شامل کمیته غربالگری، کمیته تله مدیسین (پزشکی از راه دور)، کمیته تریاژ و درمان، کمیته اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی، کمیته پشتیبانی(منابع انسانی، مالی و اداری)، کمیته سلامت روان، کمیته امنیتی و انتظامی، کمیته خانه محور، کمیته رفع آلودگی و کمیته روابط عمومی و مستندسازی تعیین شده‌اند که کارهای مختلفی را در جهت یاری جامعه برای شکست کرونا و گذر از وضعیت فعلی انجام می‌دهند. همچنین واحدهای مختلف دانشگاه در این حوزه مسئولیت دارند.

وی در پاسخ به اینکه کمیته سلامت روان در ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خدمات خود را از چه طریقی ارائه می‌دهد، توضیح داد: قرار بر این شد که این کمیته در کنار ستاد مرکزی مقابله با کرونا که دکتر علیرضا زالی سرپرستی آن را بر عهده دارند، خدمات خود را ارائه کنند. خدمات این کمیته در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران می‌تواند به صورت خانه به خانه یا تلفنی باشد تا با ارائه این خدمت به نوعی بتوانیم آرامش را به خانه‌ و خانواده‌ها برگردانیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سومین جلسه ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز و مسئولان کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد مرکزی روز شنبه (۱۷ اسفند) با هدف تبیین فرایند عملیاتی مأموریت هر یک از کمیته‌ها برگزار شده و در این جلسه دکتر آقامیری ایجاد “مرکز جامع آزمایشگاهی ویروس‌شناسی پزشکی” دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در محل واحد تهران مرکزی را در اولویت کارهای ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا قرار داد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.