ایجاد احساس امنیت در جامعه یک وظیفه همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان ظهر سه شنبه در همایش ملی “احساس امنیت، نظم و امنیت” با اشاره به ویژگیهای امنیت اظهار داشت: نسبی بودن، ذهنی بودن و تجزیه ناپذیر بودن از جمله ویژگی های امنیت در جامعه است.

وی با بیان اینکه احساس امنیت واکنشی از جنس روانشناختی و اجتماعی است، تصریح کرد: مردم، مسئولان، دستگاههای فرهنگی و … هر کدام به نوبه خود مسئول ایجاد احساس امنیت در جامعه هستند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به انواع احساس امنیت در جامعه بیان داشت: احساس امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی از جمله انواع احساس امنیت در جامعه است.

سردار رادان مولفه های ایجاد احساس امنیت فرهنگی در جامعه را ارزشها، باورها و تولیدات فرهنگی دانست و گفت: این مولفه ها هستند که منجر به شکل گیری احساس امنیت فرهنگی می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت ایجاد احساس امنیت تنها بر عهده چهره های علمی، سیاسی، مدیران اجرایی و … نیست، ادامه داد: بلکه این امر به همه مردم جامعه برمی گردد و یک امر همگانی است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه احساس امنیت معلول یک سری شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، ادامه داد: همچنین رسانه ها نیز در این رابطه نقش اساسی و مهمی را برعهده دارند.

سردار رادان با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ایران یادآور شد: جنگ نرم یکی از شاه بیت های اصلی و اساسی در زمینه احساس ناامنی در میان مردم است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع می تواند احساس ناامنی را میان مردم افزایش دهد، ادامه داد: امروز وظیفه شرعی، دینی و قانونی ما این است که به عنوان یک فرد در جامعه اقدام به بزرگنمایی اتفاقات و حادثه های رخ داده نکنیم.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نباید تنها به نیمه خالی لیوان توجه کرد، یادآور شد: پرداختن بیش از اندازه به یک موضوع یا حادثه خود منجر به ایجاد احساس ناامنی در جامعه می شود.

سردار رادان با تاکید بر اینکه دشمن با جنگ نرم در صدد ایجاد احساس ناامیدی و یاس در میان مردم است، بیان داشت: در این راستا باید با حفظ ارزشها و اعتقادات و همچنین امنیت اقدام به مقاله با جنگ نرم کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.