ایجاد اشتغال و غنی سازی اوقات زندانیان اولویت اول داخلی زندان‌هاست

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت: ایجاد اشتغال مولد یا غیر مولد برای زندانیان و برنامه ریزی مناسب و اصولی برای اوقات آنان اولویت داخلی زندان‌هاست.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ “رضا پوستچی” مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت: ایجاد اشتغال مولد یا غیر مولد برای زندانیان و برنامه ریزی مناسب و اصولی برای اوقات آنان در قالب برنامه روزانه و آگاهی بخشی و الزام نمودن زندانیان برای رعایت و اجرای آن در هر زندان، از اولویت‌هایی است که رؤسای زندان‌ها می‌بایست در تحقق آن اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان مطلب فوق در حین بازدید از زندان سپیدار اهواز افزود:  زندانیان می بایست از صبح تا شب تابع برنامه هائی باشند که سیستم برای آنها طراحی کرده است تا در پوشش این برنامه‌ها، اوقات بطالت نداشته باشند و تأثیرات امور اصلاحی و تربیتی را نیز متأثر از این برنامه‌ها بیش از پیش پذیرا باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: لازم است برنامه‌های روزانه زندانیان از صبحگاه با قران و ورزش صبحگاهی آغاز شود و با برنامه‌های آموزشی نیم روزی تا ظهر و سپس با برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در بعد از ظهر تا غروب آفتاب تداوم داشته باشد و جدای از این برنامه روزانه، بخش اشتغال زندانیان هم در دو محور خدمات و مولد احصاء شود، انتظارات نهائی ترسیم شود و هر زندان، تا نهایت ظرفیت اشخاص را تحت پوشش قرار دهد تا شاهد زندانی در زندان نباشیم که اوقات بدون برنامه ریزی شده‌ای را سپری نماید.

وی در خاتمه این بازدید۴ ساعته، بر توسعه آموزش‌های مستمر دینی و احکام اسلامی هم تأکید کرد و گفت: ارتقاء دانش و آموزه‌های دینی زندانیان، قطعا در کاهش آسیب‌های رفتاری آنان و ارتقای هنجار پذیری زندانیان نقش خواهد داشت.

گفتنی است؛ رضا پوستچی مدیر کل زندان‌های خوزستان با همراهی ظاهری رئیس زندان سپیدار و جمعی از مسئولین اداره کل، طی ۴ ساعت از از بخش‌های مختلف زندان سپیدار اهواز و اندرزگاه نسوان بازدید و با زندانیان از نزدیک دیدار کرد و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان راه کارهای لازم را برای توسعه و ارتقاء شاخص‌های زندانبانی در این ندامتگاه به مسئولین اعلام داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.