ایجاد انجمن صنفی تجاری‌سازی‌فناوری/ فروش ۷میلیاردی دانش فنی

۱۹ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر آریا الستی در اختتامیه پنجمین جشنواره شکوفایی و نوآوری ایجاد بستر مناسب برای تعامل شفاف میان مخترعان و سرمایه گذاران را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره نام برد و افزود: طی ۳ روز برگزاری این جشنواره بخشی برای امضای تفاهم نامه‌ میان سرمایه گذاران، مخترعان و کارگزاران بنیاد ملی نخبگان در نظر گرفته شد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در این محل در روزهای برگزاری نمایشگاه ۱۸ جلسه برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد جلسه، ۱۴ جلسه منجر به عقد قرار داد با حجم ۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان شد.
 

جزئیات تفاهم نامه های منعقد شده

وی با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه‌ها، یادآور شد: از این میزان حجم قراردادها ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای فروش دانش فنی و مشارکت مدنی و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش محصولات بوده است.
 

الستی با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری دانش فنی شده است، خاطر نشان کرد: بعضی از شرکت‎‌های سرمایه گذار نیز ۲۷ میلیارد تومان به منظور سرمایه گذاری برای معرفی ۹ طرح فناوری در اختیار بنیاد ملی نخبگان قرار دادند.
 

به گفته وی، در سال آینده این میزان برای این ۹ طرح فناوری سرمایه گذاری خواهد شد.
 

وضعیت حجم قراردادها نسبت به سال قبل

وی با اشاره به وضعیت این دوره از جشنواره نسبت به سال قبل، یادآور شد: حجم قراردادها در سال قبل در ۴ روز برگزاری جشنواره ۱۴ میلیارد تومان بوده است و در این دوره با توجه به کاهش یک روز از زمان برگزاری نمایشگاه، حجم قرار دادها ۹ میلیارد تومان بالغ شده است.
 

قطعی شدن تفاهم نامه ها در ۱۰ روز آینده معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان از قطعی شدن کلیه تفاهم نامه‌ها در روزهای آتی خبر داد و اضافه کرد: ظرف ۱۰ روز آینده با برگزاری جلسه‌ای در بنیاد ملی نخبگان کلیه این تفاهم نامه‌ها تبدیل به قرار دادهای قطعی خواهند شد.
 

سرمایه گذاری برای تامین تجهیزات

وی از امضای تفاهم نامه دیگری برای تامین تجهیزات در پنجمین جشنواره شکوفایی و نوآوری خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره تفاهم نامه ای برای تامین تجهیزات تولید محصولات تا سقف ۵۰ میلیون دلار منعقد شد.
    

راه اندازی انجمن صنفی تجاری سازی

الستی با اشاره به برگزاری جلساتی میان موسسات کارگزاری در حوزه تجاری سازی در جشنواره شکوفایی و نوآوری، خاطر نشان کرد: این جلسات منجر به امضای قراردادی در زمینه راه اندازی انجمن صنفی تسهیل کنندگان فناوری شد.
 

وی با تاکید بر اینکه در روزهای آینده این انجمن راه اندازی خواهد شد، یادآور شد: این انجمن به محققان در جهت تجاری سازی اختراعات کمک خواهند کرد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.