ایجاد انگیزه برای طراحان موفقیت جشنواره را تضمین می‌کند

۳۰م دیماه ،

دومین جشنواره ملی مد و لباس فجر از نگاه کارشناسان/

یک طراح لباس: بحث ساماندهی مد و لباس و برگزاری جشنواره‌هایی در این زمینه اتفاقات خوشحال کننده‌ای است به شرطی که برای طراحان انگیزه‌های بیشتری ایجاد کنند.

سوگل نامور دربارهٔ نحوه برگزاری جشنواره ملی مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سنگ بنای این کار که همان تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس بود یک اتفاق خوشحال کننده بود. این خوشحالی زمانی تکمیل شد که بنیاد ملی مد و لباس هم شکل گرفت و در پی آن به همت معاونت هنری ارشاد نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی با این مضمون برپا شد. اما از آنجایی که هر اتفاق تازه‌ای برای به اوج رسیدن به زمان نیاز دارد جشنواره مد و لباس فجر هم هنوز برای بهتر شدن راه بسیاری در پیش دارد.

وی ادامه داد: تا قبل از این مد‌های متداول اجتماع مد‌های بی جهتی بودند اما همین که در مراحل برنامه ریزی و سیاست گذاری جشنواره از قشر جوان و تحصیل کرده و صاحب نظر استفاده می‌شود نوید این را می‌دهد که به زودی می‌توانیم به جای یک بازار غرب زده یک بازار ایرانی داشته باشیم.

این طراح لباس افزود: یکی از نکاتی که در جشنواره فجر باید بیشتر به آن توجه شود توجه به سلیقه عمومی مخاطب به ویژه مخاطب جوان است. باید توجه کرد که طرح‌های ارائه شده به جشنواره جوان پسند باشد. زیرا قشر جوان اهمیت بیشتری به پوشش خود می‌دهند.

نامور در پایان به بحث انگیزه طراحان اشاره کرد و گفت: گاهی طرح‌های موجود در جشنواره‌ها با قیمت‌های بسیار کم از طراحان خریداری می‌شود و به تولید انبوه می‌رسد. اگر معاونت هنری به بحث‌های مالی طراحان توجه بیشتری کند به معنای ایجاد انگیزه بیشتر است و انگیزه طراح که بیشتر باشد یعنی موفقیت جشنواره بیشتر است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.