ایجاد بازار گیم برای تولیدات داخلی ضروری است

۸فروردین ۱۳،

یکشنبه ۱۱ فروردین – ۱۴:۱۲
نسخه قابل چاپ
شناسه‌ی خبر: ۳۶۱۶۱ – سرویس هفت هنر

استاد بخش فنی انستیتو ملی بازی‌سازی:

شهاب کشاورزسینما پرس-گروه هفت هنر/ استاد بخش فنی انستیتو ملی بازی‌سازی با بیان اینکه ایجاد بازار گیم برای تولیدات داخلی ضروری است، گفت: مسوولان فرهنگی برای برون رفتن صنعت گیم از مشکلاتی همچون قاچاق بازی‌های خارجی و کمک به رونق داخلی چاره اندیشی کنند.

به گزارش سینما پرس، به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شهاب کشاورز با بیان اینکه بازی های رایانه ای یک صنعت پویا و سریع بوده که به سرعت ایده های نو در آن اعمال می گردد،افزود: دانشگاهی می تواند در این زمینه گیم موفق عمل کند که توان به روز رسانی اطلاعات را داشته باشد. انستیتو ملی بازی سازی در زمینه یاد شده توان بیشتری را برای ارایه دستاوردهای تازه دارد.

تولیدکننده بازی رایانه ای طلای سیاه، با بیان اینکه انستیتو ملی بازی سازی محلی برای آموزش کارآموزان گیم است ،گفت: مر کز رشد نیز  مکانی است که کار آموزان می توانند از ظرفیت آن  برای انجام کار تجربی استفاده کنند. مرکز رشد بازی های رایانه ای محلی برای انجام کارهای تجاری یا ساخت بازی حرفه ای نیست .

استاد بخش فنی انستیتو ملی بازی‌سازی، به ارزیابی اقبال علاقه مندان در عرصه آموزش گیم اشاره کرد و توضیح داد: تولیدات گیم برای بسیاری از اقشارمختلف مردم ناشناخته است و تنها اشخاصی در ساخت بازی رایانه ای ورود  پیدا می کنند که علاقه مند به این هنر صنعت باشند .

به عقیده کشاورز، تولید کنندگان گیم اغلب اشخاصی می باشند که به گیم بازی علاقه مند بوده و برای این که تجربه ای در زمینه تولید بازی داشته باشندپا در این عرصه گذاشته  و در صورت پشتکار و میزان علاقه در  تولید بازی موفق می شوند.

وی به ارزیابی وضعیت فعلی عرصه صنعت گیم کشور پرداخت و افزود: ما بازاری به نام بازار گیم  نداریم، بازار زمانی شکل می گیرد که عرضه و تقاضا در یک سطح قرار گیرد. ما در کشور مصرف گیم داریم اما بازار گیم نداریم، این مشکل به سبب  نبود قانون کپی رایت در کشور است یعنی  محصولات گیم به رایگان در دسترس اشخاص قرارمی گیرد ودر نتیجه  این صنعت را با مشکلات فراوانی روبه رو می کند.

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.