ایجاد بخش مبارزه با حملات سایبری در آلمان

۱فروردین ۱۳،

فاوانیوز: رسانه‌های آلمان اعلام کردند دستگاه اطلاعات این کشور (بی ان دی) قصد دارد بخش تازهی برای مبارزه با عاملان حملات اینترنتی (هکرها) تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از برلین، مجله آلمانی اشپیگل نوشت هدف از تاسیس این بخش، مقابله با حملات هکرها به رایانه‌های موسسات وابسته به دولت و همچنین موسسات صنعتی است.

این مجله افزود، گرهارد شیندلر رئیس دستگاه اطلاعات آلمان شماری از اعضای پارلمان آلمان (بوندستاگ) را از این تصمیم خود آگاه کرده است.

قرار است در بخش تازه تاسیس دستگاه اطلاعات آلمان یکصد و سی نفر مشغول به کار شوند. به نوشته اشپیگل، دستگاه اطلاعات آلمان هم اکنون به شدت برای استخدام کردن کارشناسان و متخصصان در این زمینه تلاش می‌کند و یافتن چنین اشخاصی کاری بسیار دشوار است. به همین سبب دستگاه اطلاعات آلمان مجبور است مبلغ بسیاری در ازای همکاری هکرها و کارشناسان ویروس‌های رایانه‌ای پرداخت کند.

اشپیگل افزود، شیندلر در دیدار با نمایندگان پارلمان آلمان تصویر ناخوشایندی از تهدیدات جاسوسی از طریق کافی نت‌ها به ویژه کافی نت‌های چینی ارائه و اعلام کرد حدود شش هزار کارشناس در یک بخش وابسته به وزارت دفاع چین در این زمینه فعالیت می‌کنند. این کارشناسان در جاسوسی از شرکت‌های صنعتی و تسلیحاتی خارجی متخصص می باشند و بعضی کافی نت‌ها در روسیه نیز همین شیوه خصمانه را اجرا می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.