ایجاد زمینه روانی مقاومت در مبارزان فلسطینی از وظایف رسانه هاست

آنچه که ما امروز احتیاج داریم، این است کسانی که مشغول مبارزه هستند، روحیه پیدا کنند و بدانند آینده آنها امیدبخش است. متاسفانه گاهی عکس این دیده می شود.دستگاه های تبلیغاتی غرب تلاش می کنند تا این امید را در هم بشکنند. در همین ماه های اخیر که انتفاضه حداکثر احتیاج را به حمایت و کمک داشت، دیده شد که در دنیای اسلام بعضی از قلم ها به مطالبی کشانده شد که برای انتفاضه سم بود. از ناتوانی و ضعف انتفاضه حرف زدند؛ اینها سم است. معنای این مطالب این است که ملت فلسطین هیچ راهی جز تسلیم و به خاک افتادن در مقابل صهیونیست ها ندارد.

البته آمریکا و اسرائیل هم به چیزی کمتر از تسلیم مطلق فکر نمی کنند، اما آنها دشمنند و البته اشتباه می کنند. این چیزی است که پیش نخواهد آمد. آنها جز به تسلیم مطلق از طرف فلسطینی ها قانع نیستند؛ رفتار آنها با طرف فلسطینی، یک بار دیگر این را ثابت کرد.

آنها حاضر نیستند هیچ امتیازی به طرف فلسطینی بدهند. آنها می خواهند از طرف فلسطینی هم به عنوان یک ابزار برای نابود کردن انتفاضه فلسطین استفاده کنند. به کمتر از این قانع نیستند. ما نباید به تسلیم کردن و نومید کردن ملت فلسطین کمک کنیم؛ ما باید حقیقت را بیان کنیم.

حقیقت، امید و افق تازه و به لرزه درآمدن زانوان صهیونیست ها و محتاج شدن و مستاصل شدن قدرت های حامی صهیونیست ها در مقابل حرکت عمومی ملتی است که متکی به ایمانش حرکت می کند. آن ملتی که یکپارچه حرکت می کند و به ایمان خود متّکی است، شکست پذیر نیست.

ما باید این حقایق را برای ایجاد امید بیشتر در دل های کسانی که وسط میدان و صحنه اند، روشن کنیم و زمینه روانی مقاومت را فراهم نماییم. وظیفه رسانه ها این است که کاری کنند تا زمینه روانی مقاومت پیدا شود.

امروز در دنیا رسانه های صهیونیستی تجاوزهای مکرر و همه روزه اسراییل را به صورت گذرا مطرح می کنند. اگر می توانستند همین را هم مطرح نکنند، نمی کردند؛ منتها مصالح رسانه ای آنها ایجاب می کند که مطرح کنند؛ ولی خیلی گذرا، خیلی سطحی، خیلی ناقص و گزینشی؛ اما عملیات فلسطینی ها را که دفاع از وجود و شرف و میهن و سرزمینشان است، طوری منعکس می کنند که گویا اسرائیل مظلوم است! مظلوم واقعی را که ملت فلسطین است، تروریست و جنایتکار جلوه می دهند؛ اما متجاوز سفاک جنایتکار را مظلوم نشان می دهند.

امروز رسانه های دنیا این کار را می کنند؛ سیاستمدارها هم در اظهارت خود، همین حرفها را تکرار می کنند.

سیستم رسانه ای اسلام و سیستم رسانه ای عرب باید طوری رفتار کند که معنایش این نباشد که از معرکه دور است. شما وسط میدانید؛ چه بخواهید و چه نخواهید. امروز، روزی است که هر اقدام ما، در آینده تاریخ اثر می گذارد و ثبت خواهد شد.

ما امیدواریم که همه دنیای اسلام این قضیه را با همه ی ابعادش به روشنی درک کند و بر طبق آنچه وظیفه اوست، عمل کند.

* از بیانات رهبر انقلاب در همایش بین المللی رسانه های جهان اسلام درحمایت از انتفاضه (۱۱ بهمن ۱۳۸۰)

فراهنگ**۱۰۰۳**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۳۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.