ایجاد ساختار تازه “انرژی” در کشور ضروری است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران بر ضرورت ایجاد ساختار جدید انرژی با هدف بهینه سازی منابع انرژی در مناطق مختلف کشور و رویکرد تنوع سوختی تاکید کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالحسین ثمری اظهار داشت: با ایجاد ساختار انرژی، مشخص خواهد شد که مناطق مختلف با توجه به شرایط خاص خود از چه نوع انرژی می توانند بهره مند شوند.

وی با تاکید بر این که همه مردم حق بهره مندی از انرژی دارند ، گفت: بر اساس دستور وزیر نفت روش سوخت رسانی به مناطق سردسیر و گرمسیر باید متفاوت شود، از سوی دیگر با توجه به آنکه گازرسانی به روستاها در مناطق سخت گذر بسیار هزینه بر است و انتقال گاز با خط لوله در برخی مناطق صرفه اقتصادی نخواهد داشت ، بررسی دیگر حامل های انرژی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: به منظور تنوع بخشی به سبد سوختی ، روش های سوخت رسانی «ال پی جی، گاز طبیعی، سی ان جی، ال ان جی، نفت سفید، برق و انرژی های نو » در دست بررسی است و در بررسی های آینده مشخص خواهد شد کدام انرژی برای چه منطقه ای بهتر است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر از تنوع بخشیدن به سبد انرژی شرکت گاز و تهیه بسته ای از هفت حامل انرژی برای گازرسانی به مناطق مختلف کشور تا ۶ ماه آینده خبر داده بود.

وزیر نفت اخیرا از بررسی روش های مقرون به صرفه برای سوخت رسانی در مناطق مختلف کشور تا ۶ ماه آینده خبر داده و گفته بود : نظام سوخت رسانی کشور بر اساس هزینه و صرفه بازنگری می شود.

ییژن زنگنه افزوده بود: دستور داده ام بهترین روش سوخت رسانی برای هر منطقه از کشور بررسی و اعلام شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.