ایجاد سیستم جلوگیری از جعل مدارک دانشگاهی

ایجاد سیستم جلوگیری از جعل مدارک دانشگاهی

پورتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: بیش از ۳۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در امارات با همکاری شرکت نرم‌افزاری آمریکایی در صدد راه‌اندازی سیستمی برای جلوگیری از جعل مدارک دانشگاهی در این کشور می‌باشند.

به نقل از گلف نیوز، این سیستم بدون نیاز به ارتباط با دانشگاه مربوطه از طریق تشخیص فرکانس رادیویی (RFID) به ذخیره اطلاعات و فرستادن آن به دفتر تشخیص وزارت آموزش عالی و پژوهش اقدام کرده و نسبت به صحت و سقم اطلاعات مندرج در مدرک دانشگاهی افراد می‌پردازد.

این سیستم سوای بر ضریب دقت بالا در سرعت بسیار کم نسبت به صحت مدارک دانشگاهی می‌پردازد. با استفاده از این نرم‌افزار خطر مدارک جعلی و تقلبی بررسی می‌شود.

ناصر صمدان، استاد فیزیک دانشگاه شارجه امارات در گفت‌وگو با اخبار دانشگاه، افزود: چند سال قبل یک سازمان معتبر در آمریکا اقدام به انتشار مقاله‌ای کرد که در آن لیست مدارک جعلی دانشگاه‌های غرب را مشخص کرد که بیشتر این مدارک جعلی از دانشگاه‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس بود. از آن زمان به بعد دانشگاه‌های اماراتی تلاش فراوانی برای کنترل این پدیده زشت آموزشی کردند که راه‌اندازی این سیستم گام محکمی در این خصوص است.

دوبی تنها منطقه آزاد جهان است که خود را کانون دانشگاهی جهان کرده است، دوبی ۲۷ مرکز آموزش عالی با همکاری ۱۱ کشور دارد و نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو از سایر کشورها در ۳۰۰ رشته آموزشی در این منطقه تحصیل می‌کنند.

مسوولان اماراتی اعلام کردند: فرصت‌های شغلی در این منطقه باعث بروز بازار سیاه در ارائه مدرک جعلی شده است.

گفتنی است، چندی پیش دولت عراق در بررسی کامل مدارک دانشگاهی مسوولان دانشگاهی این کشور ۲۰ هزار کارمند و کارکنان دولت با مدرک جعلی را شناسایی کرد که از آن جمله نام مسوولان رده‌ بالای این کشور نیز به چشم می‌خورد به همین منظور عبدالجبار الانصاری از محققان عراقی، اعلام کرد: این کشور نیز به دلیل بیکاری در این کشور نیازمند این سیستم است.

سیستم جلوگیری از جعل مدارک دانشگاهی

 

جعل مدارک دانشگاهی

 

مدارک دانشگاهی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.