ایجاد شبکه توزیع مطمئن، بازار را در برابر فشارهای اقتصادی مصون می کند

131-13.jpg

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ایجاد شبکه توزیع مطمئن برای عرضه کالا در بازار تاکید و خاطرنشان کرد: وجود چنین شبکه ای آسیب پذیری بازار در برابر فشارها و تحریمها را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، عبدالرضا شیخ الاسلامی در مراسم افتتاح شبکه زنجیره ای فروشگاههای تعاونی مصرف همیار گفت: بخش تعاون، جایگاه شایسته خود را در کشور احراز نکرده و ظرفیتهای بی مانندی که در بخش تعاون هست به حد مطلوب مورد استفاده واقع نشده است.

وی بر ضرورت بسترسازی مناسب برای شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون تاکید کرد و گفت: با وجود ظرفیتهای قانونی که در کشور هست، ظرفیت سازی مناسب در بخش تعاون را به وجود نیاورده‌ایم تا از ابزار و چارچوب تعاون برای پیشرفت و خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم .

وی به کارنامه درخشان تعاونی‌ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی مطلوبی که تعاونی های مصرف به مردم داشته اند تجربه ای است که پیش رو داریم.

شیخ الاسلامی بخش تعاون را یکی از پایه های شکل گیری اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در ماههای گذشته بازار چندین بار با نوسانات و شوکهای اقتصادی روبرو شد که بررسی ها نشان داد این جریانات از خارج برنامه ریزی شده تا بازار داخل را تحت کنترل خود درآورد.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی باید شبکه توزیع مطمئنی برای عرضه کالا در بازار ایجاد کنیم، افزود: ایجاد یک شبکه توزیع مناسب می‌تواند آسیب‌پذیری در برابر این مداخلات را کاهش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به وجود شرکتهای تعاونی مصرف در کشورهای مالزی، کره و ژاپن، اظهار کرد: شعبات این تعاونی ها به چندین هزار واحد می رسد و گردش مالی آنها در سال بالای ۱۰۰ میلیارد دلار است.

شیخ الاسلامی گفت: هم اکنون بستر توسعه تعاونی‌های مصرف در کشور فراهم است و وجود ۶ هزار تعاونی مصرف و ۱۰ هزار تعاونی روستایی در کشور رقابت پذیری و کاهش قیمت تمام شده در این تعاونی ها را به اثبات رسانده و دست واسطه گران از بازار را کوتاه کرده است.

وی در عین حال تصریح کرد: یکی از اهداف عالی نظام، گسترش عدالت در سطح کشور و ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم است که این امر در قالب تعاون امکانپذیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقبال عمومی از شرکت‌های تعاونی، فعالیت‌ها در بخش تعاون تمرکز، سرعت و انسجام بیشتری بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.