ایجاد صندوق مالی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

به دنبال افزایش اهمیت شرکت های دانش بنیان، دولت برایجاد لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان پرداخته که براساس آن به پشتیبانی مالی از شرکت های دانش بنیان می پردازد.

به گزارش خبرنگار  صنفی آموزشی با شگاه خبرنگاران حاضر در دهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس؛ دکتر سلطانخواه معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ دهه ۴ قصد داریم علم فناوری را تکمیل تر کنیم. تکمیل این حلقه های آخر دراین چرخه کنونی بسیار سخت تر از حلقه های قبلی است این بخش ها سخت تر است زیرا نقش آفرینی بیشتری را دارد که به دلیل گستردگی علم و فناوری باید نقش آفرینان جدید ظهور و بروز کنند.

وی تصریح کرد: یکی از بخش ها شرکت های دانش بنیان مبحث پیاده سازی شرکت های دانش بنیان است که بخشهای اقتصادی بیمه ای تولیدی اشتغال زایی را در بر می گیرد.

معاونت فناوری از بدو شکل گیری سیاست گذاری هدایت و حمایت از شرکت های دانش بنیان را درالویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید به ایجاد صندوق مالی حمایت از شرکت های دانش بنیان پرداخت اظهار داشت:‌ ایجاد صندوق مالی در جهت حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان باید صورت پذیرد که معاونت درتوضیح و هدایت شرکت های دانش بنیان به دو موضوع تکیه اساسی کرده که از آن جمله آنکه شرکت های دانش بنیان بر اساس مادیت نیازمند پشتیبانی های مالی است به همین دلیل از سیستم بانکی کشور نمی تواند پشتیبانی آن را به عهده گیرد و برهمین اساس لایحه حمایت از شرکتهای دانش بنیان تهیه شده که به شکل حمایت از شرکت ها در راستای تامین نیازها صورت پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ براساس ماده ها لایحه یاد نشده حمایت های مالی برای پشتیبانی شرکت های دانش بنیان تعبیرشده است که البته باید گفت:  تا امروز ۳۰ درصد کالاها تولیدی است که ۷۰ درصد فعالیت های برای ماندگاری تجاری سازی وایجاد بازارفروش آن باید تلاش لازم را مبذول داشت.

وی یادآورشد: دررابطه با رفع مشکلات شرکت ها با وزارت خانه های معطوف هماهنگی های لازم به عمل آمده، به طوریکه اگر با وزارت بهداشت طرح کلان  عقد قرارداد می بندیم باید وزارت خانه مذکور مجوز بهره برداری را بدهد و بعد از اجازه پروانه بهره برداری باید واردات آن را رد  و قطع  و یا حداقل تعریفه های واردات را افزایش دهد.

وی افزود: ۱۳۰ شرکت درپارک فناوری مستقر است که خوشبختانه نگاه بین المللی داشته که ۳۲ محصول آن به ۳۸ کشور صادرشده که شرکت های خصوصی ۱۰ برابردولت سرمایه گذاری کرده اند که بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است. /ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.