ایجاد گردش کار متناسب با نیاز داخلی برای تولید دانش/ ارتقاء جایگاه پارک های علم و فناوری در دو دهه آینده

اردیبهشت ۱۴۰۳

طی دو دهه آینده جایگاه پارک های علم و فناوری در تولید ناخالص ارتقا می یابد.

 بلباسی، رئیس پارک علوم و فناوری مازندران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  گفت: در سند کشور پیشرفت و توسعه در  زمینه  علم و فناوری حرف اول را می زند و با توجه به ظرفیت های علمی کشور با باید با ظرفیت اقتصادی پیوند برقرار کند در این میان پارک ها نقش اساسی را به عنوان سندی در تبدیل این دانش در اقتصاد و تولید ملی و نیازهای داخلی تاثیر گذار ایجاد می کند.

وی افزود: ما باید پارک ها را به عنوان حلقه مکمل این دانش  در اختیار مردم بگذاریم تا در  این حوزه ورود پیدا کنند البته تجربه همین اشخاص در فضای پارک علم و فناوری سبب ایجاد انگیزه بیشتر در این عرصه و ایجاد موتور جدی در این امر می گردد.

بلباسی تصریح کرد: لازمه حضور و تولید دانش در فضای پارک علم و فناوری ایجاد گردش کار مناسب البته متناسب با نیاز  داخلی و یا اولویت ها و ظرفیت های فناوری کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به موج سومی که در کشور راه افتاده و اکثر استان ها صاحب پارک علم و فناوری شده اند ظرف یکی دو دهه آینده نسبت و جایگاه پارک های علم و فناوری در تولید ناخالص ملی ارتقاء می یابد و آنچه در چشم انداز ۱۴۰۴ می بینیم ۲۰ درصد تولید ملی ما حاصل تولیدات دانش بنیان است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.