ایجاد گروه‌های آموزشی بیومکانیک ورزشی و رفتار حرکتی در دانشگاه بیرجند

۱۲خردادماه،

39-141.jpg

رییس دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه بیرجند از تحصیل حدود ۳۴۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشکده خبر داد.

محمداسماعیل افضل پور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه بیرجند از سال ۱۳۷۴ با کسب مجوز از شورای گسترش آموزش عالی با گزینش ۳۰ دانشجو در دوره روزانه در دل دانشکده ادبیات و علوم انسانی تاسیس شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجو در دوره کارشناسی، حدود ۳۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ دانشجو در مقطع دکتری رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کنند.

رییس دانشکده تربیت بدنی بیرجند اظهارکرد: در طول این دوران، دانشگاه بیرجند منابع و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بسیار خوبی را برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاه و گسترس رشته تربیت بدنی ایجاد کرده و با استخدام منابع انسانی، فراهم کردن تجهیزات و لوازم ورزشی آموزشی و کمک آموزشی، و دایر کردن و مجهز کردن آزمایشگاه‌های مختلف(آزمایشگاه فیزیولوژی ورزش، آزمایشگاه حرکت شناسی و بیومکانیک، آزمایشگاه جوندگان و کارگاه طب ورزشی) گام‌های اساسی و قابل توجهی در راستای توسعه رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی برداشته است.

وی افزود: ایجاد دو گروه آموزشی شامل گروه بیومکانیک ورزشی و گروه رفتار حرکتی بر اساس تخصص‌ها و امکانات موجود، برای ایجاد ظرف چهار سال آینده در دستور کار قرار دارد.

افضل پور با بیان اینکه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه بیرجند از هرم هیات علمی خوبی برخوردار است، تصریح کرد: به طوری که در حال حاضر دو دانشیار رسمی، پنج استادیار رسمی، یک بورسیه در حال تحصیل در دوره دکتری فیزیولوژی ورزش و چهار کارشناس آموزشی تمام وقت مشغول بکار می باشند که نیروی انسانی کافی برای امور آموزشی، اجرایی و اداری دانشکده بشمار می‌روند.

وی افزود: به سبب وجود نیروهای بومی متخصص و تعامل با دانشگاه‌های همجوار، حدود ۲۰ نفر از متخصصان و دانش آموختگان رشته تربیت‌بدنی نیز با دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه بیرجند همکاری نزدیک و پیوسته دارند.

افضل‌پور خاطرنشان کرد: در راستای گسترش فعالیت‌های پژوهشی، کمک به توسعه علمی رشته تربیت بدنی و انتشار یافتن تازه یافته‌های علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه بیرجند توانست مجوز چاپ نشریه “مطالعات کاربردی علوم زیستی در ورزش” را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون بررسی نشریات کشور اخذ کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.