ایجاد گروه آموزشی “سلامت جهانی”در دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران

۲۶اردیبهشت،

17-387.jpg

معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تاسیس گروه آموزشی تازه سلامت جهانی در این دانشکده خبر داد و گفت: بهداشت بین‌الملل، سلامت جهانی و سلامت شهری از جمله رشته‌های تازه در مقطع کارشناسی ارشد است که در صورت تصویب در وزارت بهداشت تا سال ۹۳ دانشجو می‌پذیرد.

دکتر علی اکبری ساری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه آموزش در رشته‌های مختلف را از مهمترین رسالت دانشکده بهداشت عنوان کرد و افزود: این دانشکده با قدمتی بیش از ۴۵ ساله به عنوان نهادی علمی وظیفه دارد، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود را در سطح کشور ارتقا دهد، تا از این طریق دانش موثر و کاربردی را تولید و جامعه را از نتیجه یافته‌ها و پیشرفت‌های خود بهره‌مند سازد.

وی در ادامه از تاسیس گروه تازه سلامت جهانی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه تمامی تلاش مسئولان در این دانشکده این است که بتوانند کارهای پژوهشی و علمی موثر در سطح کشوری و حتی جهانی انجام شود که البته به این منظور، از چند هفته قبل گروه تازهی تحت عنوان گروه سلامت جهانی در دانشکده تاسیس شد که متولی برنامه‌ها برای گسترش سلامت عمومی جامعه و جهان باشد.

ساری همچنین به رشته‌های طراحی شده برای گروه سلامت جهانی اشاره کرد و گفت: بهداشت بین‌الملل، رشته‌های PHD یا رشته‌های تخصصی سلامت جهانی، سلامت شهری و بعضی رشته‌های دیگر از جمله این رشته‌های تدوین شده در این گروه است که در حال حاضر برنامه‌های این رشته‌ها نوشته شده و منتظر تصویب در وزارت بهداشت هستیم.

این معاون آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تمامی رشته‌های تصویب شده در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: رشته سلامت شهری با توجه به توسعه شهرنشینی و مسائل و مشکلاتی که در پی این توسعه روی می‌دهد راه‌اندازی خواهد شد و البته در کنار این رشته‌های عنوان شده تصمیم داریم بعضی دوره‌های کوتاه مدت نظیر دوره کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر نیز در دانشکده راه‌اندازی شود.

به گفته ساری، با توجه به وجود تسهیلات لازم نظیر نیروی انسانی و امکانات آموزشی در دانشکده بهداشت، در صورت تصویب نهایی رشته‌های عنوان شده بعضی از این رشته‌ها برای مهر ماه سال جاری و بعضی دیگر در سال ۹۳ دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.