ایجاد یک هزارو ۱۵۰ شهر الکترونیک در کشور

۵ م دیماه ،

فاوانیوز: کار ایجاد و راه اندازی یکهزار و ۱۵۰ شهر الکترونیکی در کشور بزودی آغازمی شود.

علی اکبر جلالی رییس کارگروه دولت الکترونیک در نشست تخصصی کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و آشنایی با شهر الکترونیک در جمع مدیران استان قزوین ضمن بیان مطلب فوق گفت: شهر الکترونیک وب پایگاه اینترنتیی جامع است که تمامی نیازهای مردم در آن گنجانده شده و یک شهروند در آن می تواند از تمامی خدمات ممکن در بخش دولتی و خصوصی بهره مند شود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از آی تی ایران؛ وی با بیان اینکه تاکنون کار راه اندازی شهر الکترونیک در استان سمنان به طور کامل انجام شده است،اظهار کرد: این سامانه در استان های گلستان و قزوین نیز در حال ایجاد می باشد و در سایر استان ها نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.

جلالی در ادامه افزود: با ایجاد شهرهای الکترونیک که سامانه ای یکپارچه به شمار می رود و راه اندازی آن نیاز به زیرساخت خاصی نمی باشد، ضمن اشتغالزایی قابل توجه شاهد صرفه جویی بسیاری در وقت و هزینه شهروندان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد شهرهای الکترونیک از ۵ سال پیش وقت صرفه شده است و در ادامه نیز با ارایه آموزش های لازم به مسوولین، کارمندان و سایر اقشار درصدد آشنایی هرچه بیشتر آنان برای استفاده مناسب از شهر الکترونیک هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود:در ۵ سال اول ایجاد و تکمیل دولت الکترونیک،۵ساله دوم ایران الکترونیک و در ۵ ساله سوم ایران در فناوری همراه جهان خواهد شد.
رییس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور یادآور شد:مراحل ساخت و راه اندازی و شهرهای الکترونیک با نظارت دولتی باید از سوی بخش خصوصی مدیریت و اداره شود.

وی با ضروری دانستن توسعه فعالیت ها در حوزه فناوری اطلاعات کشور افزود: بسیاری از کشورها حرکت خود به سمت توسعه فناوری اطلاعات را از سالها پیش آغاز کرده اند.

وی در پایان افزود: در این حوزه باید ضمن پرهیز از اقدامات جزیره ای به سرعت به سمت توسعه و پیشرفت گام برداریم تا از سایر کشورها در این بخش عقب نمانیم.

وی در این نشست مراحل ساخت و چگونگی به روز رسانی این پروژه را برای مدیران استان تشریح کرد.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.