ایجاد ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه رصد وزارت کار در سه ماهه اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ هزار فرصت شغلی به وجود آمده است.

ایجاد ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید در دولت سیزدهم

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الله عبدالملکی ضمن تشریح جزئیات دومین نشست شورای عالی اشتغال، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت برگزار شد، تحلیلی از وضعیت بازار کار و بیکاری در کشور ارائه شد که این تحلیل‌ها، سیاست‌های خاصی را به عنوان خروجی‌های اصلی در اختیار ما قرار می دهد.

وی ادامه داد: سامانه جامع کاریابی هم روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که این سامانه سه نوع مخاطب مختلف از جمله کاریابی‌ها، کارفرمایان و  کارجویان دارد.

وزیر کار که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، ادامه داد: در جلسه قبل زیست بوم ملی اشتغال برای نخستین بار رونمایی و تصویب شد که بر اساس آن، تعامل بخش‌های مختلف کشور برای ایجاد اشتغال را مشخص کردیم.

به گفته عبدالملکی، این زیست بوم در حال فعالیت است و ۷۱ دستگاه دولتی، غیر دولتی، نهادهای انقلابی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در آن در حال ایفای نقش هستند.

وزیر کار  با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده از پیش بینی ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در سه ماهه آینده خبر داد و گفت: زیست بوم و ماشین اشتغال دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

وی تاکید کرد:طی توافق صورت گرفته با ۲۶ دستگاه، یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ ایجاد خواهد شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۶۰۰ هزار فرصت شغلی را برای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و یک میلیون و ۲۵۰ هزار فرصت شغلی را برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته و تقسیمات استانی و بین دستگاهی و منابع آن‌ مشخص شده است.

عبدالملکی همچنین درباره پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه، گفت: کاهش ورودی صندوق‌های بازنشستگی و به تبع آن کاهش هزینه‌های آنها نتیجه‌ افزایش سن بازنشستگی است که با توجه به افزایش امید به زندگی و تحت فشار بودن صندوق‌های بازنشستگی، این اتفاق باید به تدریج صورت گیرد.

وی در پایان از ثبت ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سه ماه گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.