ایجاد ۱۴۰ هزار شغل مستقیم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، راهبرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تعریف پروانه‌ برای فعالیتهای جدید و توانمندسازی پروانه‌های صادره و به تبع آن ایجاد اشتغال بیشتر در کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

براین اساس معاون بررسی های فنی و صدور پروانه این سازمان اعلام کرد: با صدور پروانه‌های فعالیت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و برآوردهای انجام شده در این خصوص، بیش از ۱۴۰ هزار شغل مستقیم در ارتباط با فعالیتهای حوزه ICT در کشور ایجاد شده است که ۶۷ درصد از این مشاغل مربوط به فعالیتهای تلفن ثابت و سیار ، ۱۸ درصد مربوط به فعالیتهای حوزه ارتباطات داده و اینترنت و حدود ۱۵ درصد نیز مربوط به پروانه‌های دفاتر خدمات ارتباطی و پیشخوان خدمات دولت است.

لطف اله سبوحی افزود: علاوه بر این مشاغل جانبی مانند خدمات پشتیبانی، نگهداری، فروش و تعمیر تجهیزات و سایر موارد دیگر نیز به طور غیرمستقیم ایجاد شده که اینگونه مشاغل نیز چندین برابر مشاغل مستقیم است.

وی تصریح کرد: توسعه خدمات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر ایجاد فرصتهای شغلی بخصوص در حوزه نرم‌افزار و خدمات ارزش افزوده تاثیر قابل توجهی در توسعه سایر بخشها نیز خواهد داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.