ایجاد ۲۹ پردیس شهدا در دانشگاه‌ها در سال ۹۲/ تاسیس خوابگاه ویژه دانشجویان غیرایرانی

۱۹فروردین۱۳،

20-427.jpg

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه در سال قبل ۱۵ پردیس شهدای دانشگاه در دانشگاه‌های کشور فعال شد، گفت: در سال ۹۲، ۲۹ پردیس تازه در دانشگاه‌ها بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجتبی بذرافشان، در نشستی خبری با اعلام این خبر، افزود: همچنین کلنگ ایجاد ۲۳ پردیس شهدا در دانشگاه‌های کشور در سال ۹۲ زده می‌شود.

وی همچنین از ایجاد خوابگاه ویژه و متمرکز برای دانشجویان غیرایرانی خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم که برای این دانشجویان در شهرهای مختلف خوابگاه ویژه‌ای را در سال تازه ایجاد کنیم.

انتقال ۹۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در سال ۹۱

بذر افشان با بیان اینکه در حال حاضر چهار میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۱۴ نفر دانشجو در کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل می باشند، گفت: از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۷۳ نفر را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند که در واقع سه درصد کل جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال این دانشجویان در سال تازه نیز پیگیری می‌شود، اظهارکرد: در سال قبل با انتقال حدود ۹۰۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر به استناد آیین‌نامه موافقت شد.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه کار نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر در حال حاضر به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ در سال تازه قصد داریم که این امر را ساماندهی کنیم تا نقل و انتقال این دانشجویان نیز به صورت الکترونیکی انجام شود.

احتمال واگذاری امور کنسولی دانشگاه پیام‌نور

وی با بیان اینکه در سال قبل امور کنسولی دانشگاه آزاد به این دانشگاه واگذار شد، گفت: در تلاشیم که در سال جاری نیز امور کنسولی دانشگاه پیام نور را نیز به خود این دانشگاه واگذار کنیم تا رفت و آمد دانشجویان به وزارتخانه کمتر شود.

بذر افشان همچنین با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی بزرگ دانش آموختگان غیر ایرانی در سال ۹۲، تصریح کرد: در سال جاری قصد داریم اولین المپیاد ورزشی فرهنگی دانشجویان غیر ایرانی را نیز برگزار کنیم.

وی افزود: در سال قبل سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها دو درصد افزایش یافته است که بر این اساس سرانه فضای ورزشی از ۰٫۹۶ متر مربع به ۰٫۹۸ ارتقا پیدا کرده است.

آمار انتقالی دانشجویان در طی ۲ سال قبل

معاون رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه در طی دو سال قبل حدود ۵۲ هزار نفر متقاضی مهمانی و نقل و انتقال بوده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد با نقل و انتقال و مهمانی ۴۲ هزار و ۹۰۹ نفر موافقت شد که نسبت این مقدار در سال ۹۰ کمی بیشتر از سال ۹۱ بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.