ایجاد ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان

۲۸ آبان ،

با تلاش های صورت گرفته در حیطه شرکت های دانش بنیان شاهد تسهیلات ۳۰۰۰ میلیاردی در سطح کشور بوده ایم.

به گزارش تفسیری خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست  تفاهم معاونت علوم و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی دکتر سلطان خواه معاون علوم و فناوری رئیس جمهوری گفت: طول سال های اخیر توسعه علم و فناوری کشور یک سیر تازهی آغاز کرد که ناشی از تکامل اهداف بوده که در برگیرنده سرمایه های هنگفت کشور در حوزه علم و فناوری صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر فقط انجام پژوهش ها در جای خود بوده که تاکید می کنم این عمل مولود همین نگرشی است که در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است که در غالب نگرش رهبری صورت گرفته که این اهداف بر اساس رویکرد توسعه علم و فناوری کشور بوده است.

وی تصریح کرد: انجام فعالیت های پژوهشی و فناوری به این صورت است که هر شرکت به فعالیت های مختص خود پرداخته و پس از آن که  به غرفه آزمایشگاهی دست پیدا می کند، هر کدام مراحل تولیدی خود را طی کرده تا بسترهای بازار را فراهم آورد که این عملکرد مقرون به صرفه نیست و این نگاه بازخورد مناسبی ندارد زیرا یک دستاورد روند کوتاه مدتی داشته و عمر مباحث فناوری بسیار سریع به سر می آید.

وی خاطر نشان کرد: همه فعالان این عرصه کسانی می باشند که باید مورد حمایت مقرراتی به فعالیت خود بپردازند و باید در کنار هم و در یک برنامه مشخص در صحنه حضور پیدا کنند که این مسئله محتاج نقش آفرینی تازهی است که در این عرصه اتاق بازرگانی یکی از نهادهایی است که می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی یادآور شد: گستره ی علم و فناوری لایه های متفاوتی داشته که هر بخش باید در جای خود بیاید به عنوان مثال وزارت امور خارجه سازمان استاندارد در این جهت عهده دارد مسئولیت های تازهی بوده که در بستر همین نگاه و اهداف تازه است که بنگاه های خصوصی که از آن با عنوان شرکت دانش بنیان یاد می کنیم به وجود آمده که بر اساس آن حداقل دخالت در حیطه کارها را باید انجام دهد.

وی با بیان این که شرکت های دانش بنیان بر اساس اهداف صندوق ملی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان فعالیت داشته افزود: دستاورد های ۳ هزار میلیاردی که امید را در شرکت دانش بنیان ایجاد کرده در طی ۴ سال قبل از طریق توسعه فناوری نانو، زیستی گیاهان دارویی و طب سنتی سلول های بنیادی بوده که از شکل و فعالیت های شرکت های دانش بنیان بالغ بر ۳ هزار میلیارد تسهیلات ایجاد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.