ایجاد ۵ رشته کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی

ایجاد ۵ رشته کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی

پورتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: رییس دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان غربی از درخواست تاسیس ۴رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و یک رشته در مقطع دکتری خبر داد.

دکتر علی ظهری افزود: یک رشته شیمی در مقطع دکتری برای شهرستان خوی و رشته‌های زیست و ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد برای شهر ارومیه و همچنین کارشناسی ارشد رشته‌های ادبیات عرب و جغرافیا را به ترتیب برای شهرهای مهاباد و جفرافیا درخواست کرده‌ایم.

وی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه را تقریبا نزدیک به ۴۶ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه حدود یک هزار و ۵۶۸ نفر عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نقطه ایده‌آل در دانشگاه پیام‌نور نسبت ۱ عضو هیات‌علمی به ۲۵۰ نفر دانشجو است گفت: این استان در راستای کیفی‌سازی کردن سطح آموزشی سعی در کاهش این نسبت دارد.

وی تعداد اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌پیام‌نور استان آذربایجان‌غربی را ۱۵۱ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار تا قبل از مهر سال جاری با اضافه‌شدن ۲۷ نفر عضو هیات‌علمی جذب شده از طریق فراخوان شهریور ماه ۹۰ به ۱۷۸ نفر افزایش خواهد یافت.

دکتر ظهری با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور استان از نقطه‌ایده‌ال خود در حدود ۱۵ نفر عضو هیات علمی کم دارد، گفت: در شهریور ماه سال جاری برای جبران این کمبود از طریق سایت وزارت علوم فراخوان جذب هیات‌علمی خواهیم داد.

رئیس پیام نور استان آذربایجان غربی گفت: در چارچوب آیین نامه سازمان مرکزی و در راستای رفع مشکلات مالی دانشجویان طی سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در حدود یک هزار و ۹۱۸ فقره وام به دانشجویان این دانشگاه پرداخت شده‌است.

وی گفت: از مجموع یک هزار و ۹۱۸ فقره وام پرداختی، ۹۴۸ فقره آن در نیمسال اول سال‌تحصیلی ۹۱-۹۰ و مابقی در نیمسال دوم پرداخت شده‌است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان غربی مجموع مبالغ پرداختی به دانشجویان طی سال‌تحصیلی ۹۱-۹۰ را ۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: دانشگاه پیام‌نور علاوه بر پرداخت وام دانشجویی بر اساس صندوق رفاه دانشجویی از طریق هیات‌امنایی هم به دانشجویان وام می‌دهد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که فی مابین دانشگاه پیام‌نور و بنیاد شهید گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر بدون پرداخت شهریه در این دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: شهریه این دسته از دانشجویان را خود بنیاد شهید تقبل می‌کند.

دکتر ظهری بابیان اینکه بحث انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با دانشگاه پیام‌نور مطرح است گفت: اگر این بحث عملی شود تحصیل دانشجویان معلول و همچنین تحت تکفل کمیته امداد هم بصورت رایگان خواهد بود.

وی همچنین در ادامه خبر از مهلت ارائه مدرک برای پذیرفته‌شدگان آزمون فراگیر بهمن ۱۳۹۰ در مقطع کارشناسی که در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۰ موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی نشده‌اند، تا ۳۱ شهریور ۹۱ داد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر قرار گرفتن تجهیز آزمایشگاه‌ها در اولویت کاری این دانشگاه گفت: از ابتدای سال ۹۱ تا کنون حدود پنج میلیارد ریال صرف خرید دستگاهها و ابزار جهت تجهیز و توسعه ویژه آزمایشگاه‌های استان گردیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ آزمایشگاه فعال در مراکز و واحدهای استان وجود دارند که توسعه آنها می‌تواند امکان کسب مجوز رشته‌های کارشناسی ارشد و در نهایت افزایش کیفیت آموزشی را به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین فضای فیزیکی ۴۰ آزمایشگاه دیگر در مراکز و واحدهای استان اماده شده است.

دکتر ظهری خاطرنشان کرد: توسعه آزمایشگاه‌ها می‌تواند ضمن ارتقای علمی جایگاه دانشگاه پیام نور در رشته‌های فنی و کشاورزی، نقش خطیر این دانشگاه را در تولید علم و فناوری با اهمیت‌تر جلوه دهد.

کارشناسی ارشد

 

دکتری

 

دانشگاه پیام‌نور

 

آذربایجان غربی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.