ایده لکسوس برای رقابت با رنج‌روور ایووک

۱۲ تیرماه ۱۳،

ایده لکسوس برای رقابت با رنج‌روور ایووک

Bookmark and Share

نوبویوکی توماتسو، مدیر طراحی لکسوس بدون شک آئودی کیو۵ را دوست ندارد. او می‌گوید کیو۵ «شبیه سیب‌زمینی است و هیچ حسی برنمی‌انگیزد». ایده او برای یک شاسی‌بلند متوسط کانسپت ال اف-ان اکس است که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمده است. 

لکسوس دیر به فکر ساخت یک شاسی‌بلند متوسط لوکس افتاده است. ب ام و اکس۳ و آئودی کیو۵ سهم عمده‌ای از بازار را گرفته‌اند و رنج‌روور ایووک توجه بسیاری به خود جلب کرده است. شاید به همین سبب است که لکسوس تصمیم گرفته برای رقابت با آلمان‌ها از ایده رنج‌روور ایووک و تکیه بیشتر بر طراحی چشم‌نواز و متحورانه استفاده کند. 

هدف لکسوس از نمایش ال اف-ان اکس در فرانفکورت بررسی سلیقه خریداران اروپایی است. این کارخانه می‌خواهد بداند آیا با جلوتر بردن ایده‌ای که رنج‌روور در ایووک به کار گرفت می‌توان سریعتر جای خالی خود در این بخش از بازار را پرکند و رقیبی جدی نه تنها برای ب ام و و آئودی بلکه برای خود ایووک باشد؟

ایده لکسوس برای رقابت با رنج‌روور ایووک

توماتسو می‌گوید هدفش طراحی خودرویی است که رقیبان در برابرش حوصله سربر باشند. او می‌گوید ۹۵ درصد این کانسپت به خودرویی که قرار است تولید شود شبیه خواهد بود اما تولید قطعی این مدل به واکنش بازدیدکنندگان نمایشگاه فرانفکورت بستگی دارد و هنوز صد در صد نیست.  

از نظر فنی لکسوس نگرانی چندانی ندارد و این خودرو را بر روی شاسی تویوتا راو۴ خواهد ساخت. نیروی این کانسپت از سیستم هیبریدی گرفته می‌شود که در مدل ائی‌اس۳۰۰ استفاده شده است. یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی (۱۵۸ اسب بخاری) و یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۰۰ اسب بخار چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد. لکسوس می‌گوید ممکن است مدل نهایی دو دیفرانسیل باشد. 

ایده لکسوس برای رقابت با رنج‌روور ایووک

در طراحی خودرو عنصر تازهی نسبت به کانسپت‌های پیشین لکسوس دیده نمی‌شود. توماتسو تنها در عناصر بصری آشنای لکسوس غلو کرده تا بر شخصیت اسپرت و تحرک خودرو بیشتر تأکید کند. طول خودرو ۴۶۴۰ میلی‌متر است که ۱۳ سانتی‌متر کمتر از لکسوس آر اکس، شاسی‌بلند کنونی، این کارخانه است. 

در طراحی داخل خودرو از چرم نارنجی استفاده شده است تا با بخش‌های خاکستری روی داشبورد و صندلی‌ها تضاد ایجاد شود. در استفاده از دکمه‌های بسیار پرهیز شده و کنترل‌های کنسول و داشبورد تا حد ممکن ساده شده و از کنترل‌های لمسی استفاده شده است. 

در صورتی که مدیران لکسوس تصمیم به تولید این خودرو بگیرند، شاسی‌بلند تازه این کارخانه ژاپنی سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | لکسوس | ال اف ان اکس | رنج‌روور ایووک | ب ام و اکس۳ | آئودی کیو۵ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۹/۱۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.