ایده هایی جالب برای تغییر دکوراسیون حمام

ایده هایی ارزان برای تغییر حال و هوای حمام

ایجاد یک تغییر کوچک و نه چندان پرهزینه اگر با دقت و سلیقه انجام شود، می تواند تاثیری فوق العاده در زیبا کردن فضای داخلی حمام داشته باشد. گاه ایجاد این تغییرات کوچک کاربری ها و راحتی شما را نیز بالا می برد. فراموش نکنید که در بیشتر موارد شما می توانید با استفاده از وسایلی ساده و ارزان در چیدمان قسمت های مختلف منزل تان تغییر ایجاد کنید.

راهکارهای زیر می تواند راهنمای شما در ایجاد این پروژه خانگی باشد.

● استراحتگاه موقت

یک صندلی کوچک داخل رختکن بگذارید. این صندلی جمع و جور و البته نه چندان گران، امکان نشستن برای دقایقی کوتاه را در حمام برای شما فراهم می کند که فرصتی مناسب برای خشک شدن بدن به خصوص در فصول سرد سال است. علاوه بر آن شما می توانید حوله یا لباس هایتان را نیز روی آن قرار دهید. فراموش نکنید که باید مدل و رنگ آن را هماهنگ با چیدمان حمام تان انتخاب کنید.

● گرم و نرم و رنگی

جاحوله ای و حوله های جدید بخرید. اگر حوله هایتان زبر و بی رنگ شده اند و میله آویز حوله تان در حمام کهنه یا زنگ زده شده، آنها را با یک جاحوله ای میله ای و ساده و چندین حوله رنگی و نرم عوض کنید. پرتعداد بودن حوله ها امکان جایگزینی را به شما در زمان شست وشوی حوله ها می دهد و علاوه بر آن رنگ و لعابی تازه به حمام می دهد.

● فضاساز پارچه ای

پرده حمام را تعویض کنید. انتخاب یک پرده جدید برای حمام، روشی سریع اما تاثیرگذار برای تغییر دادن حال و هوای حمام است. اگر پرده پارچه ای و ضدآب مناسبی پیدا نکردید، می توانید از آویزهای پلاستیکی و رنگی برای زیبا کردن فضای حمام استفاده کنید. بهترین میله برای آویز پرده حمام نیز همان میله های لوله ای شکل با گیره های مدور است.

● مخفیگاه بهداشتی ها

از کابینت ها یا قفسه های باریک و بلند استفاده کنید. در بیشتر حمام ها فضای کافی برای قرار دادن وسایل بهداشتی وجود ندارد. بنابراین شما می توانید با استفاده از چنین کمد کوچکی از بسیاری وسایل مانند لوازم آرایش، سشوار، دستمال های توالت، تیغ ها و کرم های اصلاح و صابون ها و شامپوهای اضافی در حمام نگهداری کنید.

● تزئینی های کوچک

اگر حمام خانه تان به یک سکو در قسمت رختکن مجهز است، شما می توانید با استفاده از وسایلی ساده، آن را زیبا و متفاوت جلوه بدهید. برای مثال می توانید یک سبد حصیری خوش رنگ تهیه کنید و حوله های کوچک را به صورت رولی لوله کنید و در آن بچینید. این سکو امکان قرار دادن وسایل تزئینی را نیز برای شما فراهم می کند.

● تمرکز روی کوچک ترها

برای ایجاد تغییر در وضعیت حمام می توانید روی وسایل کوچک نیز تمرکز کنید. به این دلیل که تعویض تمامی قسمت های تشکیل دهنده یک حمام مانند شیرآلات، چراغ روشنایی و کاشی های کف و دیوار به احتمال زیاد به هزینه زیادی احتیاج دارد، شما می توانید تنها با تعویض برخی وسایل کوچک مانند سردوش و جاصابونی، رنگ و بوی تازگی به حمام بدهید

● آینه غماز

دستی به سر و روی آینه حمام بکشید. اگر آینه سالم است، قاب جدیدی برای آن تهیه کنید اما اگر قسمت هایی از آن دچار زنگ زدگی شده و زیبایی خود را از دست داده آن را دور بیندازید و این بار آینه ای متفاوت با قابی مقاوم در برابر آب انتخاب کنید. آینه هایی که در طرح ها و شکل های مختلف برش خورده اند زیبایی خاصی به حمام شما می دهند.

● نور و سایه

لامپ های قدیمی و کم نور را با لامپ های جدید ال ای دی تعویض کنید. ال ای دی ها بسیار متنوع هستند و کم مصرفند. تعویض چراغ های روشنایی حمام نیز در تغییر حال و هوای حمام موثر است. اگر امکان دارد این بار چراغ ها را در دو طرف آینه نصب کنید. این سبک نورپردازی کمترین سایه را ایجاد می کند.

● رنگینه های شاد

از جادوی رنگ ها استفاده کنید. شما حتی می توانید کاشی های قدیمی حمام را با استفاده از رنگ های شاد، رنگ آمیزی کنید. اگر حمام شما به طور کامل سفیدرنگ است می توانید از عناصر رنگی متنوع برای جذاب کردن آن استفاده کنید. انتخاب صابون ها، حوله ها، دمپایی ها و پرده حمام رنگی بسیار کم هزینه اما تاثیرگذار است.
        
    
    
 روزنامه جام جم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.