ایران، میز مذاکرات را ترک نخواهدکرد

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای کوبایی گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود.

ایران، میز مذاکرات را ترک نخواهدکرد

به گزارش ممتاز نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با مرور آخرین روند تحولات در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست کوبا خصوصا در زمینه همکاری تولید واکسن بر لزوم پیگیری و اجرای تمامی توافقات فیمابین تأکید کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان اقدام کشورهای غربی در توسل به شیوه‌های گوناگون برای مداخله در امور داخلی کشورها از جمله ایران و کوبا به بهانه‌های مختلف و تحریک احساسات مردم را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مهارت لازم را در مهار و مقابله با اینگونه مداخله‌گری خارجی و سوءاستفاده از احساسات مردمی دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آخرین تحولات در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد و دیپلماسی به خوبی کار می‌کند.

وزیر امور خارجه کوبا نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تأکید کرد و همچنین ضمن حمایت از افزایش تماس‌ها و سفرها، با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به هاوانا و گفت‌وگو در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، بر موضع حمایتی کشورش از ایران در تعمیق بخشیدن به همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.