ایران؛ رتبه دهم جهان در رعایت قوانین پیشگیری از سوانح هوایی

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت : ایران از نظر رعایت قوانین و مقررات پیشگیری از سوانح هوایی در رتبه دهم جهان قرار دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران احمد مجیدی اظهار داشت: بر اساس آخرین بازرسی های سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو)، ایران در بین ۱۷۷ کشور جهان در رتبه دهم و بالاتر از کشور آمریکا از نظر رعایت قوانین و مقررات پیشگیری از سوانح هوایی قرار دارد.

به گفته وی در سالهای اخیر ایران اسلامی از نظر اقدامات پیشگیرانه در مدیریت بحران و سوانح عملکرد مطلوبی داشته است.

مجیدی  با اشاره به قدیمی بودن ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: آمادگی برای مقابله و برنامه ریزی اساسی ترین نیازهای کشور در مدیریت بحران است.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش مدیران و مسوولان استانهای کشور برای اعمال مدیریت بحران به بهترین شکل، خاطرنشان کرد: هم اکنون در نیمی از استانهای کشور کارگاه های ویژه آموزشی نحوه مدیریت بحران برای مسوولان استانی برگزار شده که این آموزش ادامه دارد.

مجیدی نقش هواشناسی را در زمان مدیریت بحران و سوانح هوایی مهم توصیف و تصریح کرد: سازمان هواشناسی با پیش بینی و رصد کردن وضعیت جوی می تواند هشدارهای لازم را ارائه کند و کشور در این زمینه از پیشرفت خوبی برخوردار است.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت سوانح هوایی چندان به اعتبار وابسته نیست، ادامه داد: حضور به موقع در صحنه حادثه و مدیریت واحد مهمترین اصول مدیریت سوانح هوایی هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.