ایرانخودرو به دنبال توسعه خودروهای گازسوز

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو، با بیان این‌که گاز طبیعی، سوخت قابل اتکایی برای خودروساز و مصرف‌کنندگان است، اظهار کرد: گاز،‌ علاوه بر پاک بودن، دارای زیرساخت و منابع بهره‌برداری در کشور است، هزینه آن نیز به مراتب پایین تر از سایر سوخت‌ها است.

ایرانخودرو به دنبال توسعه خودروهای گازسوز

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی رجبعلی، با بیان این‌که خودروی گازسوز مترادف با خودروی ضعیف و بدون قابلیت رانندگی نیست، تصریح کرد: توان و گشتاور سوخت گاز طبیعی را می‌توان با فناوری مناسب به اعدادی حتی بهتر از خودروی بنزینی رساند، باید در نظر داشت میزان انرژی که در یک کیلوگرم سوخت گاز طبیعی وجود دارد بیشتر از سوخت های بنزین و گازوییل است. هم چنین میزان اکتان در سوخت گاز بیش از سوخت بنزین است، بنابراین گاز طبیعی، سوخت بهتری نسبت به بنزین است.
وی استفاده از فناوری پرخوران (توربوشارژ) و تزریق مستقیم سوخت گاز را دو مسیر افزایش توان و گشتاور موتور گازسوز دانست و گفت: به همین دلیل فناوری پرخوران با سوخت گاز طبیعی بر پایه موتور EF7 توسط شرکت ایپکو توسعه داده شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت افزایش قدرت و توان گشتاور در گاز طبیعی بالاتر است، به همین دلیل عدد گشتاور موتور در حال توسعه گازسوز، با استفاده از فناوری پرخوران (توربوشارژ) حدود ۲۵۰ نیوتن متر است که حدود ۳۵ نیوتن متر بیشتر از محصول بنزینی فعلی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.