ایرانیان سالمترین اقلیت در آمریکا هستند

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ایرانیان بر اساس گزارش ایالت متحده آمریکا سالم‌ترین اقلیت در این کشور هستند گفت:‌ ایرانیان از نظر سلامت و اقتصاد سرآمد مردم در دنیا به حساب می‌آیند.

به گزارش فارس، حسن آقاجانی در مراسم جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: ایرانیان در هر جای دنیا که حضور دارند سرآمد در سلامت و اقتصاد به حساب می‌آیند به طوری که ایالات متحده در گزارشی عنوان کرده است که ایرانیان در بین اقلیت‌های جمعیتی از نظر سلامت و اقتصاد بالاترین مقام را دارند.

وی افزود: امروزه اگر کشوری در دنیا بخواهد عرض اندام کند باید قدرت نرم خود را که همان ارتقا دانش است افزایش دهد.

آقاجانی تصریح کرد:‌ امروز هم که بسیاری از کشورها با ایران مخالف هستند به خاطر آن است که ایران با ارتقا در دانش و تولید علم به عنوان الگو سرآمد دیگر کشورها است و این مسئله با اندیشه دینی اسلام و ظرفیت‌های فرهنگی ایرانی به دست آمده است.

مدیرکل دفتر وزیر بهداشت ادامه داد: همه ما موظف هستیم در زمینه ارتقا علم برای کسب افتخار کشور تلاش کنیم زیرا کفه شخصیت هر انسانی با علمش تعیین می‌شود.

وی با اشاره به دانشجویان ورودی سال ۹۱ به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت:‌ شما وارد یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور شده‌اید که جزو ۵ دانشگاه رتبه‌ بین‌المللی است که این برای شما یک افتخار بزرگ به حساب می‌آید.

آقاجانی با توصیه‌هایی برای دانشجویان ورودی سال ۹۱ به دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: شما دانشجویان با انتخاب دوست مناسب و انس با قرآن می‌توانید به همراه فاصله گرفتن از کارهای حواشی و در نهایت انجام ورزش درس بخوانید زیرا وظیفه اصلی شما نیز فراگیری درس و دانش است.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در تاریخ افراد بسیار موفقی داشته‌ایم که زندگی اقتصادی مناسبی نداشته‌اند ولی با فرا گرفتن دانش توانستند افتخارات بزرگی به دست آورند و شما دانشجویان نیز باید برای خانواده و جامعه خود افراد برومندی به حساب آیید.

بنا بر این گزارش در مراسم جشن ورودی‌های جدید سال ۹۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ۹ نفر از دانشجویان رتبه زیر ۱۰۰ و همچنین از ۷ نفر از برترین‌های بورد تخصصی دندانپزشکی و در نهایت از ۱۳ برگزیده جشنواره فرهنگی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.