ایرانی ها دستگاه شست و شوی قطعات داخل موتور را ساختند

۰۶م آذر ،

ایرانی ها دستگاه شست و شوی قطعات داخل موتور را ساختند

عصر خودرو : دستگاه تعویض روغن خودکار الکترومکانیکی قابل استفاده برای انواع خودرو و با توانایی شست‌وشوی قطعات داخل موتور توسط محقق ایرانی ساخته شد.

به نقل از ایسنا مجید جلیل‌پور، طراح و سازنده دستگاه  با بیان این که با استفاده از این دستگاه نیازی به باز کردن پیچ کارتر خودرو نیست، افزود: این دستگاه با یک الکتروموتور DC، یک پمپ روغن خاص که در حال حاضر بر روی تمام خودروها نصب است و جریان برقی که از باتری خودرو تامین می‌شود، با فشار دادن دکمه‌ای تمام روغن سوخته را تخلیه می‌کند.
وی همچنین ادامه داد: ساکشن‌های موجود در بازار علاوه بر قیمت بالایی که دارند با جریان ۲۲۰ ولت کار می‌کنند و توانایی تخلیه کامل روغن کارتر را هم ندارند در حالی که دستگاه طراحی شده با برق باتری خودرو (۱۲-۲۲ ولت) و با قدرت مکندگی بالا تمام روغن سوخته موتور، رسوبات آن و براده‌های ناشی از استهلاک موتور را تخلیه می‌کند.
سازنده دستگاه تعویض روغن الکترومکانیکی خودرو در خصوص مزیت‌ها و نوآوری‌های این دستگاه خاطرنشان کرد: به سبب اینکه پیچ طراحی شده در این دستگاه یک بار برای همیشه و در حال انتظار بسته شده است احتمال هرز شدن و یا شل و سفت بسته شدن پیچ کارتر را به صفر رسانده است.
همچنین با استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه ساکشن و ارسال شیلنگ آن از گیج روغن که همه روغن کارتر را به طور کامل تخلیه نمی‌کند هم نیست و این دستگاه توانایی شست‌وشوی قطعات داخل موتور را نیز دارد که در افزایش عمر موتور بسیار مفید است.

دوشنبه ۶ آذر   ۱۲:۲۸

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.