ایران‌خودرو و سایپا چند محصول تازه وارد بازار می‌کنند

۱۹اردیبهشت،

مدیران عامل ایران خودرو و سایپا توضیحاتی را دربارهٔ قیمت تازه خودروهای داخلی ارائه و از ورود چند محصول تازه به بازار خبر دادند.

جواد نجم‌الدین – مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو – اظهار کرد: در فرمول شورای رقابت نرخ تورم در صنعت خودرو به رسمیت شناخته شده و این فرمول فصل الخطاب است.

وی با بیان اینکه ما تا سال ۹۰ قیمت خودروها را به رغم افزایش قیمت مواد اولیه با افزایش بهره‌وری و تولید ثابت نگاه داشته بودیم، خاطرنشان کرد: پرداخت نشدن تسهیلات بانکی در زمان مناسب، ندادن ارز مرجع و افزایش قیمت مواد اولیه دلایل افزایش قیمت خودرو در سال ۹۱ بود.

نجم‌الدین که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد ادامه داد: در حال حاضر هزار قطعه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند که از ۱۰۰ تا شش هزار نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند. با توجه به مشکلاتی که برای صنعت خودروسازی ایجاد شد ما یک نفر را تعدیل نکردیم در حالیکه خودروسازی پژو فرانسه هزاران نفر را اخراج کرد.

وی افزود: خودروی دنا در دو ماه آینده رونمایی و پیکان وانت از رده تولید این گروه خارج می‌شود. وانت سمند و وانت یو ۹۰ نیز به‌زودی به بازار می‌آید.

به گفته وی تعرفه واردات خودرو زمانی باید کاهش یابد که محیط کسب و کار بهبود و نرخ تسهیلات بانکی و مالیات کاهش یابد.

فرمول شورای رقابت سبب ثبات در قیمت خودروهای تولید

سعید مدنی – مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا – نیز در این برنامه گفت: خودروسازان تسهیلاتی را که از بانکها دریافت می‌کنند برای تامین مواد مورد نیاز خود و کمک به جبران هزینه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی دربارهٔ فرمول ارائه شده شورای رقابت برای تعیین نرخ خودروها افزود: این فرمول سبب ثبات در قیمت خودروهای تولید داخل خواهد شد. با این فرمول مشکل قیمت‌گذاری خودروهای ساخت داخل رفع می‌شود اما این فرمول برای خودروهایی که قطعات آن وارد می‌شود پاسخگو نیست.

مدنی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ صنعت مربوط به خودروسازی داریم که اگر خودروساز دچار مشکل شود این صنایع نیز دچار بحران خواهند شد. کشورهای همسایه متقاضی محصولات ما می باشند و خودروهای ما با توجه به بهای دلار، خودروهای ارزان قیمتی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال دو خودروی رونمایی شده به تولید انبوه می‌رسد، تصریح کرد: در سالهای آینده نیز سه خودروی تازه ارائه خواهیم کرد. در سال ۱۴۰۴ تولید سه میلیون خودرو در کشور پیش بینی شده که دو میلیون آن برای مصرف داخل و یک میلیون برای صادرات در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اگر مشکلات خودروسازان رفع شود افق صنعت خودرو در کشور روشن است و می‌توانیم جزو ۱۰ خودروساز بزرگ جهان شویم.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت
ساعت ارسال : ۱۱:۲۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.