ایران آزادی سرزمین‌های اشغال شده پورتوریکو را خواستار شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران آزادی سرزمین‌های اشغال شده پورتوریکو را خواستار شد

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد از دولت آمریکا خواست که سرزمین‌های اشغال شده و تاسیسات مربوطه را به مردم پورتوریکو باز گرداند.

حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک امروز طی سخنرانی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در نشست سالانه کمیته ویژه استعمارزدائی این سازمان بر مواضع اصولی جنبش عدم تعهد در خصوص موضوع استعمارزدائی از جمله سرزمین تحت استعمار پورتوریکو و حق مردم آن سرزمین برای خودمختاری و کسب استقلال بر اساس قطعنامه‌ شماره ۱۵۱۴ سال ۱۹۶۰ مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد .

به گزارش مهر، دهقانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اسناد جنبش عدم تعهد، از جمله سند سران جنبش در تهران، از مجمع عمومی سازمان ملل خواست که موضوع پورتوریکو را با توجه به سابقه ۳۹ ساله آن در دستور کار کمیته استعمارزدائی سازمان ملل و بیش از ۳۲ قطعنامه اجتماعی در دستور کار خود قرار دهد.

سفیر کشورمان در ادامه سخنرانی خود از دولت آمریکا خواست که به مسئولیت خود در قبال تسریع در روند استعمارزدائی مردم پورتوریکو عمل نموده و به مردم آن مستعمره اجازه دهد بطور کامل از حق لاینفک خود برای خودمختاری و استقلال استفاده نمایند.

سفیر کشورمان در سازمان ملل همچنین از دولت آمریکا خواست که سرزمینهای اشغال شده و تاسیسات مربوطه را به مردم پورتوریکو باز گرداند.

گفتنی است که حدود ۵۰ عرض حال دهنده نیز در سخنرانیهائی به محکومیت اشغال پورتوریکو توسط آمریکا و ظلمی که این کشور بر مردم آن سرزمین روا داشته و می‌دارد پرداختند.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. آرش:

    ایران دنبال سرزمین های اشغالی خودش باشه بحرین و آذربایجان و ارمنستان و …. که طبق عهد نامه های ترکمانچای از خاک این کشور جدا شده و الان میتونه بعد از انمام این قرارداد ادعا کنه (ممتاز نیوز واقعا اگر ممتاز هستی این نظر رو خذف نکن)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.