ایران آمادگی خود را برای راه اندازی پروژه یک هزار مگاواتی برق در پاکستان اعلام کرد

به گزارش ایرنا , یک هیات چهار نفره به نمایندگی از کشورمان به سرپرستی عباس علی آبادی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مپنا در دیدار با وزیر آب و برق پاکستان این موضوع را اعلام کردند.

علی آبادی نماینده کشورمان در امور انرژی همچنین در این نشست افزود : برای غلبه فوری بر بحران انرژی بویژه برق می توان از نصب نیروگاههای تولید برق ۲۵ مگاواتی بهره برد.

این هیات فردا (سه شنبه دیداری ) نیز با کارشناسانی از وزارت آب و برق پاکستان در این وزارت خانه درباره ادامه همکاری در زمینه انرژی برق خواهد داشت.

در همین حال بر اساس بیانیه وزارت آب و برق پاکستان , چودری احمد مختار از حمایت های جمهوری اسلامی ایران بمنظور ارائه خدمات انرژی به کشورش و همچنین نگرانی های این کشور از بابت کمبود برق , قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: مقامات پاکستانی معتقدند که در فصل تابستان در این کشور در حدود پنج هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد و دولت را وادار کرده است تا در سراسر کشور پروژه قطع برق را بکار ببندد.

دو کشور پیش از این در زمینه انتقال انرژی برق از ایران به پاکستان یک قرار داد یک هزار مگاواتی برای رفع کمبود انرژی در ایالت بلوچستان منعقد کرده اند.

۱۵۹۲

آساق ** ۱۰۹۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۶۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.