ایران اجازه بازرسی یکی از دو محل توافق شده را ایجاد کرده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارشش اعلام کرد: از یکی از دو محل قبلا توافق شده با ایران، بازرسی به عمل آورده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،  آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی اش درباره برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که ایران اجازه بازرسی یکی از دو محلی را که بر سر بازرسی آن در هفته گذشته توافق شده بود ایجاد کرده است. 

بر اساس یکی از دو گزارش آژانس که به رویت رویترز رسیده است، آژانس یکی از این تاسیسات را بازرسی کرده و نمونه برداری محیطی به عمل آورده است. نمونه های ذکر شده در این گزارش اشاره به هدف ردیابی مواد هسته ای دارند که احتمال داشت در این محل ها وجود داشته باشد. 

طبق این گزارش،  بازرسان آژانس در تاریخ توافق شده دیگری با ایران که در سپتامبر ۲۰۲۰ خواهد بود برای نمونه برداری از محیط به یکی دیگر از این دو محل خواهند رفت. 

در این گزارش آمده است که ذخایر اورانیوم با غنای پایین ایران به تازگی ۵۳۴ کیلوگرم افزایش داشته و الان کل ذخایز ۲۱۰۵۴ کیلو هست که تقریبا به همان میزان سه ماه گذشته بوده است. 

این میزان بیش از ۱۰ برابر حد اعلام شده در توافق هسته ای ایران است. 

اگرچه این میزان از ذخایر از چندین تن اورانیوم با غنای پایینی که ایران پیش از توافق هسته ای جمع آوری کرده بود بسیار پایین تر است. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.