ایران از استادان زبان فارسی در اسپانیا تجلیل کرد

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور ˈمحمدرضا دهشیریˈ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ˈسیدمحمدرضا دربندیˈ رییس مرکز آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی، ˈائوخنیو لوخانˈ معاون دانشکده ادبیات دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، پروفسور ˈخوان مارتوسˈ مدیر بخش مطالعات عربی و اسلامی این دانشگاه و ˈامیر پورپزشکˈ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در مادرید برگزار شد.

ˈمینا هاشمیˈ، ˈخوسه کوتیاس پرزˈ، دکتر ˈنادره فرزام نیاˈ، ˈخاویر هرناندزˈ، ˈخواکین رودریگز وارگاسˈ، ˈنازیلا بارانیˈ، ˈخاطره هاشمیانˈ، ˈطاهره قاسمیˈ، ˈبهجت مهدویˈ و ˈکبری ولدخانیˈ از استادان زبان فارسی در دانشگاه های کمپلوتنسه و آئوتونامای مادرید، بارسلونا، آلیکانته و رایزنی فرهنگی ایران از جمله استادانی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

زبان و ادبیات فارسی هم اکنون در دانشگاههای سالامانکا و سوییا نیز تدریس می شود و در مجموع بیش از ۲۵۰ نفر در کلاسهای متعدد دانشگاهها و رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا در سطوح مختلف به فراگیری زبان فارسی مشغول هستند.

حدود ۳۰ تن از استادان و کارشناسان زبان شناسی از ایران و اسپانیادر همایش دو روزه زبان فارسی با سخنرانی و مقاله، دیدگاههای خود را برای ارتقای آموزش زبان فارسی در دانشگاههای این کشور اروپایی ارایه کردند.

دربندی رییس مرکز آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در مراسم پایانی این همایش اطمینان داد که این مرکز به عنوان مخاطب اصلی همایش، دیدگاه های صاحبنظران را برای بهبود آموزش و توسعه زبان فارسی در کشورهای اسپانیولی مورد توجه قرار خواهد داد.

دهشیری معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با بیان اینکه همایش زبان فارسی در اسپانیا، یک همایش علمی و کاربردی بود، از تشکیل شبکه استادان زبان فارسی در ایران و اسپانیا از طریق این همایش ابراز خرسندی کرد و گفت که این سازمان برای ترجمه کتب علوم انسانی فارسی به زبان اسپانیولی از شبکه یادشده بخوبی بهره خواهد گرفت.

لوخان معاون دانشکده ادبیات و پروفسور مارتوس رییس مرکز مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه کمپلوتنسه نیز با موفق ارزیابی کردن همایش مذکور، مطالب طرح شده در آن را نشانگر ˈغنای زبان فارسیˈ دانسته و اطمینان دادند که نتایج آن در توسعه این زبان در اسپانیا موثر خواهد بود.

اروپام ** ۱۵۵۱ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدي اكرمي:

    الحق رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا با تلاش شبانه روزی ودلسوزانه آقای امیر پورپزشک برنامه های اساسی برای گسترش فرهنگ وزبان وادبیات ایران انجام داد.برگزاری کلاس های فارسی چه برای فرزندان ایرانیان وچه برای خارجی ها ؛ تاسیس اتاق ایران ؛ انتشار مجله ایرانشتاسی ؛ نصب مجسمه خیام که اولین مجسمه یک ایرانی در اسپانیاست ؛ ترجمه آثار ادبی ایران ودهها کار ارزشمند همواره در خاطره ایرانیان واسپانیایی های دوستدار ایران باقی خواهد ماند.
    هرجا که هستند موفق وپایدار باشند .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.