ایران از اقداماتی که به ثبات آفریقا منجر شود، حمایت می‌کند

معاون وزیر خارجه:

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از اقداماتی که به ثبات و امنیت آفریقا منجر شود، حمایت می کند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه؛ معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه و نخست وزیر کنیا، آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا و راههای تقویت مناسبات دوجانبه را در نایروبی بررسی کردند.

«حسین امیرعبدالهیان» در این دیدار ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیتهای فراوان شاهد توسعه و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

وی با طرح دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران پیرامون بحران سومالی و تحولات اخیر در سودان، بر نقش مخرب اینگونه بحرانها در ثبات و امنیت آفریقا و جهان و همچنین روند توسعه و پیشرفت جهان و جوامع آفریقایی تأکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد: اینگونه بحرانها در چهارچوب مذاکره و راههای مسالمت آمیز توسط کشورهای آفریقایی حل و فصل شود.

امیر عبدالهیان ضمن اشاره به برگزاری دومین نشست کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و کنیا در نایروبی ابراز امیدواری کرد: این دوره از گفتگوها در پیش برد اهداف و منافع مشترک دو کشور کمک کند.

‘رایلا اودینگا’ نخست وزیر کنیا نیز در این دیدار، روابط تهران و نایروبی را صمیمانه و مستحکم خواند و ضمن اعلام حمایت خود از تقویت و تحکیم روابط دوجانبه بر اهمیت صلح و ثبات منطقه ای و توسعه افریقا تاکید کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.