ایران از برقراری صلح در مرزهای ارمنستان و آذربایجان حمایت می‌کند

مدیرکل بین الملل مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمامی تلاش هایی که در سطوح مختلف بین المللی در راستای برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان بعمل می‌آید، حمایت می کند.

ایران از برقراری صلح در مرزهای ارمنستان و آذربایجان حمایت می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی امروز شنبه شانزدهم مهرماه با آرسن آواکیان سفیر ارمنستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب و روبه رشد تهران- ایروان گفت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و همچنین توانمندی های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که باید از آن به نفع دو ملت بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان خود مواضعی دوستانه بوده و  همکاری جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان در تمامی زمینه ها امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: ما آرزوی صلح و آرامش برای ارمنستان و تمامی همسایگانمان داریم. تمامیت ارضی کشورها و حفظ مرزهای بین المللی اصل خدشه ناپذیری برای ماست و موضوعی بوده که توسط مقامات ما در سطوح مختلف خصوصا مقام معظم رهبری بارها بیان شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در همین زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمامی تلاش هایی که در سطوح مختلف بین المللی در راستای برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان بعمل می آید، حمایت می کند.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن استقبال از سفر هیات گروه دوستی ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران، رفت و آمدهای سیاسی را  عامل مهمی در جهت ارتقاء مناسبات فیمابین خواند و گفت: رایزنی و مشورت های مستمر میان مجالس دو کشور عامل مهمی در راستای ارتقاء سطح مناسبات است. رفت و آمدهای پارلمانی می تواند منجر به توسعه روابط فیمابین در سطوح مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شود.

آرسن آواکیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو کشور گفت:” روابط با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری قدرتمند در منطقه برای ما حائز اهمیت است و دو کشور می توانند در زمینه های مختلف بویژه در بعد پارلمانی مراودات خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وی رفت و آمدهای سیاسی را عامل مهمی در راستای توسعه مناسبات فیمابین دانست و خاطرنشان کرد: ارمنستان کشوری پارلمانی است و هرقدر مناسبات و دیدارهای دو کشور بیشتر باشد روابط دو کشور نیز در سطح عالی تری خواهد بود.

آرسن آواکیان سفیر ارمنستان در تهران در پایان از موضع گیری های جمهوری اسلامی ایران بویژه در رابطه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورش قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین درخصوص مسائل دوجانبه نیز بحث و گفتگو شد و طرفین همکاری های فیمابین را در روند توسعه و پیشرفت منطقه مهم دانستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.