ایران از نزدیک روند انتقال پ.ک.ک به شمال عراق را دنبال می‌کند

۰۲خردادماه،

aljazeera6-15.jpg

یک روزنامه ترکیه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نوشت: برای انتقال روند گروه پ.ک.ک به خارج از ترکیه، می‌بایست از حکومت ایران اجازه گرفته می‌شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه حریت – چاپ ترکیه، عباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در حاشیه سفر یک روزه خود به آنکارا گفت: ایران از نزدیک روند انتقال بعضی از اعضای گروه پ.ک.ک را به شمال عراق دنبال می‌کند. اکنون در مرزها تحولات تازهی رخ داده است و ممکن است کشورها از این تحولات احساس نگرانی کنند. برای انجام روند انتقال گروه پ.ک.ک به خارج از ترکیه می‌بایست از حکومت مرکزی ایران و عراق اجازه گرفته می‌شد.

وی با بیان این که خواهان حفظ یکپارچگی عراق است افزود: دربارهٔ روند انتقال پ.ک.ک تنها اجازه از حکومت مستقل کردستان خواسته شده در صورتی که می‌بایست از دولت مرکزی عراق اجازه گرفته می‌شد.

براساس اظهارات منابع دیپلماتیک ترکیه، عراقچی در سفر یک روزه خود به آنکارا با عمر اون هون، معاون اول وزیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. این سفر در ادامه مذاکرات و گفت‌وگوهای سالانه میان دو کشور انجام شده است که در سال قبل نیز در ماه جولای هالیت چویک نیز سفری به تهران داشته است و دو طرف دربارهٔ روابط دو جانبه و همکاری میان دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.