ایران اظهارات مداخله جویانه مقام سابق آمریکایی را محکوم کرد

ایران > سیاست‌خارجی
هیات ایران در سازمان ملل متحد قویا اظهارات مداخله جویانه یک مقام سابق دولت امریکا در رابطه با امور داخلی جمهوری اسلامی را محکوم کرد.

به گزارش شبکه پرس تی وی، مایکل لدین، در مقاله‌ای که ۱۶ آوریل در نشریه وال استریت جورنال انتشار یافت، از دولت امریکا خواست که بواسطه ایجاد و تحریک ناآرامی در جریان انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران، سببات سقوط نظام این کشور را فراهم کند.

یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز جمعه، بیست و چهارم خرداد (۱۴ ژوئن ۲۰۲۴) برگزار می‌شود.

هیات ایران در سازمان ملل در واکنش به این مقاله، نامه‌ای به نشریه وال استریت جورنال ارسال کرد و طی آن اظهارات «توهین آمیز» و «گمراه کننده» لدیین در مورد جمهوری اسلامی را محکوم کرد.

در این نامه آمده است: «طی ۳۴ سال قبل، از زمانی که انقلاب اسلامی سبب سرنگونی یک نظام دیکتاتوری سلطنتی غرب گرا شد، نظام سیاسی تازه ایران همواره در رسانه‌های امریکا آماج حمله و اتهام قرار گرفته است.»

بر اساس این نامه، لدین از «رویکردی مداخله جویانه» در قبال جمهوری اسلامی حمایت می‌کند و «هیچ گونه احترامی برای حقوق ملی و حاکمیت ایران» قائل نیست و همچنین به سبب «خصومت و دشمنی عمیق» خود، قادر نیست که مشروعیت نظام ایران را ببیند.

در این نامه همچنین آمده است: «نظامی سیاسی ایران…بر پایه انتخابات‌هایی منظم، رقابتی و توازن بین دستگاه‌های حکومتی استوار است.»

هیات ایرانی همچنین رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال ایران را که در اقداماتی مانند حذف گروهک منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه امریکا آشکار است، محکوم کرد.

گروهک منافقین بارها علیه مردم ایران و مقامات دولتی این کشور دست به اقدامات خشونت بار زده‌است.

از ۱۷ هزار ایرانی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی کشته شده‌اند، حدود ۱۲ هزار نفر قربانی اقدامات تروریستی گروهک منافقین بوده‌اند.

منافقین ۱۱ آوریل دفتری را واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید گشود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.