ایران امروز از امن‌ترین و عزتمندترین کشورهای دنیا است

۱۴اردیبهشت،

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ایران امروز از امن‌ترین و عزتمندترین کشورهای دنیا است و بر خلاف توطئه‌های ۳۰ ساله همچنان بالندگی دارد.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه در یادواره شهدای روحانی رفسنجان اظهار داشت: شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عباس شیرازی از روحانیون مبارز رفسنجانی صدمه‌ای برای جمهوری اسلامی بود و در دوران دفاع مقدس زمانی که از جبهه بر می‌گشتیم به دیدار پدر این شهید گران‌قدر می‌رفتیم و از معنویت وی بهره می‌بردیم.

وی عنوان کرد: جایگاه و نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار بود و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عباس شیرازی با لباس روحانیت در جبهه نوجوانان و جوانان را به وجد می‌آورد و وی در جبهه خوش‌نشین نبود بلکه در تمام صحنه‌ها جلودار بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه تبلیغات در جبهه را بسیار مهم خواند و بیان کرد: این امر خطیر بر دوش روحانیت بود و فضای معنوی که در جبهه‌ها ایجاد می‌شد بر پیروزی‌ها می‌افزود.

سردار سلیمانی افزود: تأثیرگذارترین صحنه‌های جنگ در ابعاد فرهنگی و معنوی آن بود و می‌توان از جبهه به عنوان دانشگاه تأثیرگذار ابدی نام برد.

وی ابراز داشت: بیشتر فرماندهان رفسنجانی در دوران دفاع مقدس خط‌شکن جبهه و جنگ بودند و گردان‌های جلودار ما همیشه از نیروهای رفسنجانی بودند.

فرمانده نیروی قدس سپاه اذعان داشت: اوج کمال معنوی در دفاع مقدس نمایان شد که این امر سبب تحول عظیم در دوران دفاع مقدس بود و روحانیت و در رأس آن امام خمینی (ره) و فرماندهان شهید بودند.

سردار سلیمانی وسعت جنگ را به کعبه و ثواب حضور در جبهه‌ها را به حج تشبیه کرد و مردمی بودن و معنویت را ۲ ویژگی مهم دوران دفاع مقدس دانست.

وی گفت: بعضی تأثیر جمهوری اسلامی را درک نمی‌کنند و نمی‌فهمند که تاثیر اسلام در آن چه بود، اما باید بدانیم که امام خمینی (ره) هنرمندانه و اسلام‌گونه ایران را بیمه کرد و با معماری دقیق خود خیمه جمهوری اسلامی را سرپا نگه داشت و این تازگی و نو ماندن جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از بین نمی‌رود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اذعان کرد: عنصری که امام خمینی(ره) در جسم ایران کار گذاشت، هرگز پوسیدنی نیست و هر چند سال که بگذرد، هیچ‌کس نمی‌تواند از جمهوری اسلامی نظیف‌تر و پاک‌تر معرفی کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ایجاد دگرگونی اسلام در اشخاص طی دوران دفاع مقدس اذعان داشت: نوجوان ۱۷ ساله‌ای که از دورترین نقطه ایران با التماس می‌خواست در جنگ شرکت کند و پیرمرد ۷۰ ساله‌ای که در عمر خود ذره‌ای آب را ندیده بود، اما در جنگ غواص شد و از اروند عبور کرد، قابل توصیف نیستند.

سردار سلیمانی عظمت روحانیت به ویژه روحانیان شهید را والا دانست و بیان کرد: برای این قشر تأثیرگذار باید کنگره عظیمی برپا شود و یاد آن‌ها زنده بماند، زیرا عده‌ای با سم‌پاشی خود علیه انقلاب اسلامی می‌خواهند، نقش روحانیت را کم‌رنگ کنند.

وی در ادامه بیان داشت: ایران امروز از امن‌ترین و عزتمندترین کشورهای دنیا است و بر خلاف توطئه‌های ۳۰ ساله همچنان بالندگی دارد و اگر روحانیت نبود، چنین نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: روحانیت نیاز امروز کشور ما است و باید به هر بهانه‌ای جایگاه این قشر در جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.