ایران اهمیت زیادی برای آذربایجان قائل است/ اعلام موضع درباره قره باغ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت اینترنتی historyoftruth، عباس عراقچی که با المار ممحدیاراف وزیر خارجه آذربایجان در باکو دیدار می کرد، گفت: ایران به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان اهمیت بسیاری قائل است.

در این دیدار وزیر خارجه آذربایجان نیز ضمن تاکید بر توسعه روابط خوب کشورش با ایران نسبت به دستگیری برخی شعرا و نویسندگان آن کشور که در تبریز دستگیر شده اند ابراز نگرانی کرد.

دراین دیدار دو طرف در باره روابط دوجانبه، مسائل دینی و نشست جنبش عدم تعهد گفتگو کردند.

وزیر خارجه آذربایجان بر ضرورت فشار سازمانهای بین المللی بر ارمنستان در رابطه با قره باغ؛ منطقه مورد مناقشه این کشور با ارمنستان تاکید کرد.

روز گذشته عراقچی همچنین با خلف خلف‌اف معاون وزیر خارجه آذربایجان نیز دیدار کرد. دو دیپلمات نیز در این دیدار چشم انداز توسعه روابط دو کشور را بررسی کردند.

خلف خلف‌اف در این دیدار روابط تهران و باکو را بر اساس اصول بنیادین احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی و حمایت از تمامیت ارضی دو طرف توصیف کرد.

وی تجاوز ارمنستان به خاک کشورش را مانعی عمده در راه توسعه منطقه دانست.

در عین حال عراقچی مراتب قدر دانی جمهوری اسلام از کمک های آذربایجان به مناطق زلزله زده ایران را ابراز داشت و در عین حال افزود: ایران علاقمند به توسعه همکاری با آذربایجان است.

عراقچی در این دیدار اعلام کرده که ایران از تمامیت ارضی آذربایجان به احتساب قره‌باغ دفاع می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.