ایران با اسپانیا، پاناما و مراکش همگروه شد

به گزارش ایرنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، در مراسم قرعه کشی که در هتل ‘رجیس’ شهر بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد، ‘مانیلال فرناندو’ عضو کمیته اجرایی ‘فیفا’ و ‘سوات لیپاتا پالوپ’ رییس کمیته میزبانی مسابقه های جام جهانی فوتسال نیز حضور داشتند.

اما قرعه کشی توسط ‘جیمی یارزا’ مدیرکل مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی ‘فیفا’ و با همراهی ‘سوملاک کامسینگ’ بوکسور تایلندی که در بازی های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا موفق به کسب مدال طلا شده بود و یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتسال تایلند انجام شد.

در مسابقات این دوره جام جهانی فوتسال، ۲۴ تیم از سراسر دنیا حضور دارند که در قالب شش گروه چهار تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

تیم برزیل مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی، اولین تیمی بود که قرعه اش مشخص شد و در گروه ‘سی’ با تیم های با تجربه ای از سه قاره مختلف جهان یعنی ژاپن، لیبی و پرتغال همگروه شد.

به نوشته سایت ‘فیفا’، تیم اسپانیا نیز که از مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره به شمار می رود، باید شانسش را در رقابت با تیم هایی چون ایران، پاناما و مراکش امتحان کند.

اما گروه ‘دی’ متشکل از چهار تیم آرژانتین، مکزیک، ایتالیا و استرالیا متعادل ترین گروه به نظر می رسد چرا که هر چهار تیم شانس صعود به مرحله حذفی را دارند.

در پایان مرحله گروهی، دو تیم نخست هر گروه به علاوه چهار تیم برتر از بین تیم های سوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد.

مسابقات جام جهانی ۲۰۱۲ فوتسال در تایلند از روز اول ماه نوامبر (۱۱ آبان ماه) آغاز خواهد شد و بازی فینال روز ۱۸ ماه نوامبر (۲۸ آبان ماه) در شهر بانکوک برگزار می شود.

گروه بندی تیم های حاضر در رقابت های جام جهانی فوتسال به شرح زیر است:

گروه آ: تایلند، کاستاریکا، اوکراین و پاراگوئه.

گروه بی: اسپانیا، ایران، پاناما و مراکش (مغرب).

گروه سی: برزیل، ژاپن، لیبی و پرتغال.

گروه دی: آرژانتین، مکزیک، ایتالیا و استرالیا.

گروه ای: مصر، صربستان، جمهوری چک و کویت.

گروه اف: روسیه، جزایر سالامون (سلیمان)، گوآتمالا و کلمبیا.

بعد از قرعه کشی، ‘ویک هرمانز’ سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند با اشاره به توانایی تیمش برای راهیابی به مرحله حذفی گفت: من کاملا مطمئن هستم چون در مسابقات قهرمانی آسیا در دوبی توانستیم تیم ایران را شکست بدهیم که دور از انتظار بود، کاملا مطمئن هستم می توانیم به مرحله بعد راه پیدا کنیم.

در مراسم قرعه کشی از جام جدید قهرمانی در مسابقات نیز رونمایی شد. این جام طراحی شرکت ‘توماس فاتورینی’ در شهر بیرمنگام انگلیس است که ۴۸ سانتی متر طول و ۴٫۶ کیلوگرم وزن دارد و با ترکیبی از فلزهای نقره، فولاد، مس، سرب و روی ساخته شده است.

ورزشی. ** ۹۱۲۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۴۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.