ایران بدون توجه به مذهب و طایفه به همه مستضعفان یاری می رساند

شیخ ‘زهیر جعید’ مسئول هماهنگی جبهه عمل اسلامی لبنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بیروت، با انتقاد از دشمنی برخی حکومت های عرب علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ایران به ملت های عرب عزت و کرامت داده و دست دوستی به سوی آنها دراز کرده و خواهان وحدت در میان تمام امت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران پیوسته از ملت های عربی در برابردشمنی ها و اشغالگری ها حمایت کرده است، ادامه داد: محور مقاومت که متشکل از ایران، سوریه و مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین است، برای تمام امت اسلام از طریق پیروزی هایی که در مقابل رژیم صهیونیستی محقق ساخته، عزت و کرامت به دست آورده است.

جعید اظهار داشت : به همین دلیل اکنون هجمه ای گسترده علاوه بر لبنان، بر ایران، سوریه و تمام منطقه وارد می شود، هرچند که در این میدان نیز مانند گذشته پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره به کمک های ایران در بخش سد سازی و ساخت نیروگاه برق در لبنان، اظهار داشت: ایران همواره آمادگی خود را به منظور کمک رسانی به این کشور در بخش های مختلف اعلام کرده است.

مسئول هماهنگی جبهه عمل اسلامی لبنان تصریح کرد: مشکلاتی که در اجرایی شدن تفاهم نامه های امضا شده بین دو کشور وجود دارد به دلیل سنگ اندازی هایی است که آمریکایی ها انجام می دهند و این امور تنها باعث فتنه انگیزی در لبنان می شود.

جعید با مقایسه میان سیاست های آمریکا و ایران در قبال لبنان، ادامه داد: ‘محمد رضا رحیمی’ معاون اول رییس جمهوری ایران در سفری رسمی و در راس گروهی عالی رتبه به لبنان سفر کرد و این سفر جدول کاری مشخصی داشت و این در حالی است که ‘جیفری فیلتمان’ معاون وزیر خارجه آمریکا به شکلی ناگهانی وارد بیروت شد و هیچ گونه هماهنگی با مقامات لبنانی صورت نداده بود که این خود نشان از عدم احترام آمریکا به دیگر کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به شکل دایمی در امور داخلی لبنان دخالت می کند، اظهار داشت: از سوی دیگر ایران دایما خواستار این است که روابطی خوب با لبنان داشته باشد و این امر را از کانال های طبیعی پی گیری می کند.

این شخصیت بارز لبنانی هدف سفر فیلتمان به لبنان را توطئه چینی علیه سوریه و افزایش فشار بر این کشور دانست و افزود: آمریکا همچنین می خواهد که دولت فعلی لبنان را سرنگون ساخته و دولتی دیگر که مخالف محور مقاومت باشد بر سر کار بیاورد تا بدین وسیله لبنان مانند خنجری در پشت سوریه وارد شود.

مسئول هماهنگی جبهه عمل اسلامی لبنان با اشاره به شعارهای امام خمینی(ره) که در آنها تاکید بر سنی و شیعه بودن مسلمانان نمی شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمامی مستضعفان جهان بوده و می بینیم که نشست های فراوانی در ایران به منظور وحدت میان تمامی امت اسلامی به شکل دایمی برگزار می شود.

وی خطاب به کسانی که سعی در فتنه انگیزی های طایفه ای و مذهبی دارند، اظهار داشت: ایران وقتی که از ملت عراق مقابل اشغالگران آمریکایی و همچنین از مردم فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی پشتیبانی می کند، برایش شیعه و سنی بودن مهم نیست و همین امر را در حمایت از مقاومت اسلامی مردم لبنان شاهد هستیم.

جعید دشمنی برخی نظام های عربی با ایران را دیکته و دستور مقامات آمریکایی خواند و افزود: باید دانست که تمامی پیروزی های مقاومت، پیروزی امت اسلام بوده که بدون پشتیبانی ایرانی ها محقق نمی شد و مشکلاتی که ایران امروزه با آن روبروست، بدلیل عزتی است که آمریکا با آن مخالفت می کند.

وی با اشاره به ثابت قدمی ایران بر سر اصول و مواضع خود و همچنین حق خود بر سر دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، ادامه داد: اگر ایران از همان ابتدا مقابل فشارهای غرب عقب نشینی می کرد، اکنون شاهد تعاملی دیگر با این کشور بودیم.

مسئول هماهنگی جبهه عمل اسلامی لبنان با تاکید بر اینکه آمریکا و غرب سعی دارند اینگونه الغا کنند که ایران در صدد دستیابی به سلاح هسته است، افزود: ما اهمیت این فتوای مقام معظم رهبری را که سقفی برای این امر قایل شده اند و گفته اند که استفاده از این انرژی نباید از حد استفاده صلح آمیز فراتر رود، به خوبی می دانیم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس این فتوا ایرانی ها از نظر شرعی مجاز نیستند که در پی بمب هسته ای باشند، خاطر نشان کرد: هر کشوری که به دنبال حق خود بوده و بخواهد از آن دفاع کند، فشارها علیه آن کشور افزایش یافته و قربانی های فراوان تری باید بدهد.

خاورم**۲۰۲۴**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۵۱۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.