ایران بزرگترین دارنده شبکه CNG جهان

۲۴م آذر ،

ایران بزرگترین دارنده شبکه CNG جهان

وزیر نفت با بیان اینکه ایران به بزرگترین دارنده شبکه انتقال، توزیع و عرضه CNG جهان تبدیل می گردد، آخرین وضعیت لیست تازه کشورهای معاف شده از تحریم نفتی ایران را تشریح کرد.

به نقل از مهر، رستم قاسمی در نشستی خبری با اشاره به ساخت و بهره برداری از ۲ هزار جایگاه تازه  CNG در استانهای مختلف کشور گفت: ساخت جایگاه های CNG تا مرز ۲۴۶۰ جایگاه ادامه می یابد.

وزیر نفت با اعلام اینکه قصد داریم ۳۰ درصد از سبد سوخت خودروها را به CNG اختصاص دهیم، تصریح کرد: با توجه به در اختیار داشتن ذخایر عظیم گاز طبیعی در شبکه گسترده گاز رسانی، CNG یک مزیت جدی اقتصادی برای ناوگان حمل و نقل کشور به شمار می رود.

 

این عضو کابینه دولت دهم با اشاره به مزیت‌ها و دستاوردهای متعدد اقتصادی و زیست محیطی، توسعه صنعت CNG در داخل کشور بیان کرد و گفت: در حال حاضر ایران مقام دوم بزرگترین صنعت CNG جهان را پس از پاکستان در اختیار دارد که به زودی به بزرگترین دارنده شبکه انتقال و توزیع CNG جهان تبدیل می گردد.

 

وی همچنین دربارهٔ بعضی از مشکلات عرضه سوخت در جایگاه های بنزین و CNG توضیح داد: تاکنون مذاکراتی با انجمن جایگاه داران بنزین و CNG برای رفع اشکالات انجام شده است.

 

قاسمی با یادآوری اینکه در حال حاضر مشکلاتی از نظر عرضه حجمی یا جرمی CNG در جایگاه ها وجود دارد، تاکید کرد: تیمی را برای حل این مشکل در سطح وزارت نفت مامور کرده ایم و پیش بینی می گردد با اجرای طرح تازه حمایتی وزارت نفت علاوه بر افزایش درآمدها هزینه نگهداری جایگاه های سوخت هم کاهش یابد.

 

این مقام مسئول از تصویب نرخ تازه کارمزد CNG و بنزین در سطح دولت خبر داد و تبیین کرد: در مجموع با افزایش کارمزد و تصویب طرح تازه حمایتی جایگاه داران در دولت سطح ارائه خدمات در جایگاه های سوخت افزایش می یابد.

جمعه ۲۴ آذر   ۱۳:۴۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.