ایران به لحاظ نیروی انسانی و انرژی در صنعت آلومینیوم قدرتمند است

به گزارش ایرنا، پروفسور ‘جیمز متسون’ عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران IIACO2012 در اراک افزود: ایران باید از این مولفه ها برای تولید بیشتر فلز آلومینیوم استفاده کند.

وی ادامه داد: رشد و پیشرفت برای ایران به لحاظ برخورداری از مولفه های مهم برای تولید بیشتر آلومینیوم فراهم است که با حمایت مدیران دست یافتنی است.

محقق نیوزلندی در صنعت آلومینیوم بیان کرد: برگزاری کنفرانس های بین المللی فرصتی است تا بتوان اطلاعات کشورها درباره این فلز در اختیار سایر فعالان قرار گیرد.

پروفسور متسون با تشکر از برگزار کنندگان دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران در اراک اضافه کرد: علم و مهندسی، زبان مشترک و بین المللی است که می توان از آن برای توسعه و رشد صنعت آلومینیوم بهره مند شد.

وی خاطر نشان کرد: کشور نیوزلند نیز برای برگزاری کنفرانس های بین المللی و علمی آماده همکاری با استان ها و مراکز علمی دنیا است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی (عج) و هرمزال نیز در ادامه این مراسم گفت: راه اندازی و فعالیت مرکز تحقیقات آلومینیوم در ایران ضروری و لازم است.

‘مجید گلکار’ افزود: رعایت مسائل زیست محیطی در صنعت آلومینیوم امری ضروی است که باید با تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت این دغدغه را کاهش داد.

وی اضافه کرد: صنعت آلومینیوم در دنیا به شکل فزاینده ای در حال رشد است و ایران نیز باید با فراهم کردن بیشتر زیر ساخت ها در تولید این فلز سهم خود را در دنیا افزایش دهد.

در پایان این مراسم از برترین های پایین و بالا دستی صنایع آلومینیوم ایران و برگزار کنندگان دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران در اراک با اهدا لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران طی دو روز با شعار ‘تلاش برای رشد و توسعه صنعت آلومینیوم’ و ‘توسعه متوازن این صنعت’ در اراک به عنوان اولین تولید کننده این فلز در خاورمیانه برگزار شد.

این کنفرانس با همکاری مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) برگزار شد.

۵۱۷/۵۰۷** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.