ایران به تعهدات زیستی پایبند است

۲۷ آبان ،

ایران به تعهدات زیستی پایبند است

عصر خودرو : معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: ایران به تعهدات زیست محیطی پایبند است و وظایف اجتماعی خود را در قبال جلوگیری از تشدید آلودگی هوا رعایت کرده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از موج امیر رضا رجبی  با اعلام این مطلب و با تاکید بر بازیافت حداکثری خودروهای اسقاطی، افزود: ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور درصدد است از طریق ایجاد شرایط مناسب بازیافت حداکثری خودروهای اسقاطی و فرسوده،‌ درآمد پایداری را برای اقتصاد ملی کشور حاصل کند.
وی اظهار داشت: دستیابی به این مهم مستلزم انتقال فناوری ها و تکنولوژی های مرتبط با آن است.
وی در ادامه به حضور ایران در کنگره بین المللی ضایعات فلزی در چین اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه گزارش تفسیریاتی از وضعیت نوسازی ناوگان فرسوده ایران به جامعه بین المللی از جمله دستاوردهای حاصله در این کنگره بین المللی بود.
رجبی یادآور شد: حضور ایران در این دوره از کنگره ضایعات فلزی به منظور انتقال دانش و فناوری مورد نیاز برای اسقاط و بازیافت حداکثری خودروهای فرسوده و ایجاد ارتباطات بین المللی برای بهره گیری از دستاوردها و تجربیات سایر کشورها به منظور پبشبرد این مهم بسیار حائز اهیمت بوده است.
معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به مساعدها و حمایت های دولتی به منظور پیشبرد امر مزبور، بیان داشت: هم اکنون فرآیند خروج فرسوده ها از چرخه حمل و نقل کشور در سایه حمایت ها و مساعدهای دولتی انجام می پذیرد و لازم است با حضور تشکل های خصوصی در حوزه اسقاط فرسوده ها، ضمن پیشبرد هدف مذکور،‌ از این محل درآمد پایداری برای اقتصاد ملی کشور حاصل شود.
وی متذکر شد: تفکیک صحیح لاشه خودروی فرسوده و بازیافت اصولی و علمی، گامی موثر برای پیشبرد طرح های نوسازی خودروهای فرسوده مستقل از بودجه های عمومی خواهد بود.
معاون نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در پایان ضمن ابراز امیدواری بر انتقال تکنولوژی های لازم برای اسقاط حداکثری فرسوده ها در سایه حضور بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: لازم به یادآوری است که بخش قابل توجهی از فناوری ها و تکنولوژی های بازیافت در داخل کشور از قابلیت طراحی و ساخت برخوردار است.

شنبه ۲۷ آبان   ۱۲:۳۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.