ایران تا چند سال دیگر نفت دارد؟

رئیس کمیسیون انرژی از مطالعه طرحی خبر داد که به موجب آن، دولت‌ موظف به عدم فروش نفت به کشورهای متخاصم می‌شود و تاکید کرد: ایران تنها کشوری است که می‌تواند ۱۵۰سال مستمر به جهان نفت عرضه کند.

 

مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مطالعه طرحی در کمیسیون متبوعش درباره ممنوعیت فروش نفت به کشورهای که در تخاصم اقتصادی با ایران قرار دارند، گفت: این طرح تنها به این دولت مربوط نمی‌شود بلکه برای دولت‌های آینده است؛ این طرح بلند مدت است نه کوتاه مدت و موقت.

وی افزود: ایران تنها کشوری است که به میزان ذخایر و برداشتش، شرایط استثنایی دارد. فرض کنید، ما ۴ میلیون ظرفیت تولید داشته باشیم که با این فرض با توجه ذخایر اثبات شده که بالای ۱۵۴، ۵ میلیارد است، می‌توانیم ادعا کنیم که تنها کشوری هستیم که می‌توانیم ۱۵۰سال مستمر به جهان نفت عرضه کنیم و این ویژگی مختص ایران است.

وزیر سابق نفت ایران در پاسخ به سؤالی درباره میزان ذخایر اثبات شده دولت عربستان، افزود: ذخایر اثبات شده عربستان بیشتر از ذخایر اثبات شده ایران است با این تفاوت که دولت عربستان بیش از ۱۰ تا ۱۱ میلیون بشکه برداشت می‌کند، روسیه ذخایر و برداشت بالایی دارد، پس این کشورها نمی توانند عمر بالایی در عرضه نفت داشته باشند.

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. میلاد:

    زیاد دلتون رو خوش نکنید. غربی ها بیکار نشتن. با ورود نفت شِل به بازارهای جهانی نفت ایران هم ارزشش رو از دست میده.

  2. دکتر معصومی:

    هیچ مشکلی نیست چون دانشجویی به اسم پوریا تا چند سال آینده با اختراع خود جهان را به لرزه در میاورد. انشاءالله

  3. پیمان:

    ایران عزیز باید به فکر آیندهای خیلی دورتر باشد ۱۵۰ سال زمان زیادی نیست باید از الان به فکر یک صنعت پردرآمدتر باشیمو نفت ذخیره ای برای چند صد سال آینده ایران باشد تا حرف اول را در جهان بزند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.