ایران تحریمات را با سیستم حمل و نقل نامرئی دور می زند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

خبرگزاری رویترز در گزارش تفسیریی ادعا نمود ایران با استفاده از یک سیستم حمل ونقل نامرئی، حساب های بانکی و کارگزاران چند جانبه با تحریماتی غرب مقابله می نماید.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، رویترز در این باره نوشت، با استفاده از مردان واسط سایه، حساب های بانکی چند جانبه و ناوگان حمل ونقل نامرئی، تجارت ذغال سنگ ایران علی رغم تحریماتی آمریکا و اروپا کاملا افزایش یافته است.


براساس این گزارش تفسیری، تحریماتی آمریکا و اروپا علیه تهران در حالی روز iبه روز در حال افزایش است که ایران برای واردات کالاهایی از جمله مواد غذایی، مصرفی و مواد اولیه iبه سیستم حمل ونقل خود تکیه نموده است.


بسیاری از شرکت های کشتیرانی از ترس از دست دادن بازار آمریکا و اروپا از بازار ایران خارج شده اند.


با وجود این، منابع صنعتی می گویند که تولیدکنندگان در اوکراین ذغال سنگ و کک ایران که از مواد ضروری تولید فولاد است را تامین می نمایند.


رویترز نوشت: در حالی که ذغال سنگ مستقیما iبه عنوان یک کالا تحت تحریم نمی باش اتحادیه اروپا فروش فولاد iبه ایران را هفته قبل تحریم نمود و سبب شد که ایران برای رفع فولاد مورد نیاز خود تولید آن را افزایش دهد و بنابراین iبه زغال سنگ بیشتری احتیاج دارد.


یک منبع تجاری در انگلیس گفت: ایران یکی از کشورهای در حال رشد در تولید فولاد است اما برای تولید آن نیاز iبه مواد اولیه و مواد خام دارد. آنها نیاز iبه واردات بیشتری در زمینه ذغال سنگ و کک دارند.


براساس این گزارش تفسیری، منابع مختلف معتقدند که تجارت ایران بسیار پیچیده است و از طریق چند کارگزاری چند منظوره و همچنین با استفاده از ارزهای مختلف از جمله روبل روسیه صورت می گیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.