ایران توانست الگوی موفقی از همزیستی بین ادیان اریه کند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘علی اکبر ناصری ‘ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های کاتولیک و ایتالیایی به تبیین مواضع کلی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات جهانی پرداخت.

وی اظهار داشت که نظام اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی معتقد به کرامت انسان و آزادی و تعامل و همکاری با جامعه جهانی است.

سفیر ایران در واتیکان افزود: ما بر پایه اصل حفظ کرامت ملت ها مخالف سلطه طلبی و زیاده خواهی قدرت های استکباری به ویژه آمریکا هستیم و از دخالت آنها در سرنوشت مردم دنیا متاسفیم.

ناصری با تاکید براهمیت تعامل ، همکاری و وحدت میان رهبران ادیان بزرگ اسلام و مسیحیت در تحقق عدالت و صلح جهانی گفت: اقدامات تروریستی و خشونت آمیز گروه های افراطی علیه مسلمانان و مسیحیان ناشی از تحریک و توطئه دشمنانی است که سود خود را در تعقیب سیاست ‘تفرقه بیانداز و حکومت کن’ دنبال می کنند.

سفیر ایران در واتیکان،شیعه را مکتبی خردورز ، اعتدالی و تعاملی خواند و تصریح کرد : بر این اساس است که شیعیان و مسیحیان در جوامعی چون ایران، لبنان و سوریه و عراق در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند.

وی با اشاره به نقش تاریخی و سازنده امام موسی صدر در لبنان به عنوان نماد گفت و گوی اسلام و مسیحیت افزود:ایشان به عنوان یک عالم بزرگ شیعی ایرانی نقش تعیین کننده ای در برقراری تعامل و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان اسلام و مسیحیت در لبنان داشتند.

ناصری در ادامه با تاکید بر فعالیت کاملا صلح آمیز هسته ای ایران ، گفت: بر اساس مبانی دین اسلام، ساخت تسلیحات هسته ای حرام است و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این حکم شرعی تصریح کردند.

وی با محکوم کردن سیاست دوگانه آمریکا در جانبداری و حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی گفت : این رژیم اشغالگر دارای زردخانه هسته ای عامل جنگ افروزی و بی ثباتی در بیش از ۶۰ سال در منطقه خاورمیانه بوده است.

سفیر ایران در واتیکان گفت : آمریکا که خود دارای انبوه تسلیحات هسته ای است و در استفاده از بمب اتم علیه مردم بی گناه ژاپن سابقه دارد، صلاحیت آن را ندارد که در قبال برنامه صلح آمیز هسته ای ایران که کاملا تحت نظر آژانس انرژی اتمی است، اعمال فشار کند.

وی رجز خوانی های رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را یک حرکت سیاسی و تبلیغاتی خواند و با اشاره به شکست فضاحت بار این رژیم از حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، افزود: ملت ایران با اتکال به خداوند متعال و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و با بهره گیری از مجهزترین ادوات دفاعی،قاطعانه و پیروزمندانه از کیان خویش در برابر هر تجاوزی دفاع خواهد کرد.

اروپام **۱۵۹۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۸۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.