ایران جز ۱۰ کشور تولید کننده CO2

۱۸اردیبهشت،

ناصری گفت: متاسفانه ایران با وجود اینکه یک کشور در حال توسعه است، اما جز ۱۰ کشور تولید کننده CO2 در جهان است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: دکتر سیمین ناصری، استاد گروه مهندسی بهداشت محیط و رئیس مرکز تحقیقات کیفیت آب در پژوهشکده محیط زیست امروز صبح به نقل از دکتر سیمون، در جمع خبرنگاران در خصوص هدف از دعوت دکتر سانیدسن گفت: این دعوت به سبب کمک به پژوهشکده محیط زیست مبانی مرتبط با آسیب‌پذیری بخش بهداشت و سلامت در چارچوب تغییرات آب و هوا است که در واقع با این هدف، بتوانیم محصولی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

وی در خصوص مسئولیت اجرایی وزارت بهداشت در این راستا عنوان کرد: برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در این راستا، بتواند در بخش‌های مختلف با برنامه‌های مرتبط با اقلیم برخورد کند و پیشنهادات لازم را انجام دهد.

رئیس مرکز تحقیقات کیفیت آب تصریح کرد: در واقع این تغییر اقلیم و اثرات آن در بخش‌های مختلف جامعه است و تاکید ما روی سلامت و در چارچوب ۶ کارگروه بررسی می‌شود.

وی ضمن اشاره به ۶ گروه در این راستا اظهار داشت: تغییر اقلیم که اساس آن به گرم شدن باید زمین است و از دلایل اصلی آلودگی‌های که وارد جو می‌شود است یکی از این کارگروه ها در این راستا، مرتبط با بیماری‌های آب است.

وی در خصوص تاثیر تغییرات اقلیمی تصریح کرد: در پی این هستیم تا تاثیر تغییر اقلیمی را بر روی نرخ بیماری‌های مرتبط با آب، سوء تغذیه، بخش مربوط به بلایا در بهداشت و همچنین بیماری‌های شغلی و کارگران بیابیم.

وی به تحقیقات انجام شده در قبل اشاره کرد و گفت: قرار برآن است تا نتایج این تحقیقات و دستورالعمل سند ملی تغییرات اقلیم را و همچنین اثرات آن را بر بهداشت بررسی کنیم و در نهایت در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

ناصری با اشاره به اینکه پژوهشکده محیط زیست مسئولیت اجرای این برنامه‌ها را برعهده دارد، افزود: قطعا مرکز تحقیقات کیفیت آب به دلایل داشتن ارتباط به تغییرات اقلیمی در اجرای این برنامه سهیم است.

وی عنوان کرد: ایران با اینکه یک کشور در حال توسعه است، ولی در خصوص بخش تغییرات اقلیم سهم دارد بنابراین جز ۱۰ کشوری است که بیشترین سهم را در تولید CO2 دارد که نشات گرفته از تغییرات اقلیمی است.

وی ادامه داد: از این رو ایران در تولید CO2 نقش ۱٫۵ درصدی را ایفا می‌کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.