ایران حاضر نیست برای «برجام» درباره مسائل منطقه‌ای امتیاز بدهد

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفت و حاضر نیست برای «برجام» درباره مسائل منطقه‌ای امتیاز بدهد.

ایران حاضر نیست برای «برجام» درباره مسائل منطقه‌ای امتیاز بدهد

به گزارش ممتاز نیوز، پس از وقفه‌ای که در مذاکرات وین توسط مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد، اکنون همه‌ی طرف‌های مذاکره کننده در پایتخت‌ها هستند و بنابر گفته‌ی مذاکره‌کنندگان اکنون صرفا زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی در پایتخت‌ها است که به طور مشخص واشنگتن مقصد اول این نوع تصمیم‌گیری ها است.

این درحالی است که رسانه آمریکایی «اکسیوس» با انتشار اخباری در صدد است بازی را بیشتر به نفع خواست های کشور خود سوق دهد و تکیمل کننده پازل آمریکایی ها در میز مذاکرات باشد!

این رسانه در تازه ترین خبری که منتشر کرد به نقل از «دو منبع مطلع آمریکایی» و یک مقام رژیم صهونیستی، آورده است: جمهوری اسلامی ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفت و حاضر نیست درباره مسائل منطقه‌ای تعهدی بدهد.

این رسانه آمریکایی در خبر خود آورده است: در حالی که توافق برای احیای برجام «تقریبا کامل شده» اما درخواست ایران از رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم سپاه از فهرست تروریستی، از آخرین اختلافات باقی‌مانده میان ایران و آمریکا است.

اکسیوس به یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا در مذاکرات پرداخت و نوشت: پیشنهاد ایالات متحده هم کاهش تنش از سوی ایران در منطقه بود!

رسانه آمریکایی اکسیوس در خبر خود مدعی شد: مقامات ایران به جای تعهد نسبت به پیشنهاد مطرح شده از سوی آمریکایی‌ها، پیشنهاد کرده‌اند: یک نامه ضمنی غیرعلنی در این باره به دولت آمریکا ارائه می کند!

با توجه به ادعایی که این رسانه درقبال پیشنهاد ایران مخابره کرده است، انتظار می رود مسئولان دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر نسبت آن واکنش نشان دهند و خبرگزاری مهر هم آماده دریافت نظر رسمی وزرات امور خارجه کشورمان دراین باره است.

این رسانه آمریکا درحالی مدعی شده است که ایران پیرامون پیشنهاد آنها می خواهد نامه ضمنی غیرعلنی ارائه دهد که پیش از این نیز برخی از رسانه‌های غربی مانند رویترز و اکسیوس با خط خبری مشکوکی و با ایجاد دوگانه‌سازی‌های کاذب مانند رفع تحریم و تحریم‌های سپاه پاسداران، به دنبال آن بودند تا توپ را در زمین تهران بیندازند.

اکسیوس پیش از این هم به نقل از منابع صهیونیستی مدعی شده بود: (دولت بایدن در حال بررسی حذف سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی در ازای تعهد منطقه‌ای ایران است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.