ایران حضور زنان در اجتماع را بر اساس مدل اسلامی بنیان نهاد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ‘علی لاریجانی’ در جلسه علنی امروز – شنبه – با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا و ولادت حضرت امام خمینی (ره ) و آرزوی توفیق برای همه مادران و بانوان کشور افزود: این اقدام نظام جمهوری اسلامی ایران و بانوان کشور که روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را نماد مادران و زنان کشور قرار دادند، نشانگر انتخاب راه استقرار فکری و فرهنگی جامعه است.

وی تصریح کرد: در این زمانه که معنویت و ارزش‌ها دچار غربت شده‌اند و به جای آزادی معنوی و صراط ولایت، بی‌پروایی و بی‌مرامی با عنوان فمینیسم اساس خانواده و مدل زیست بسامان انسانی را تحت تاثیر قرار داده است، جمهوری اسلامی ایران حضور زنان در عرصه خانواده و اجتماع را بر اساس مدل پیشروی اسلامی بنیان نهاد.

لاریجانی اظهار داشت: رابطه خانوادگی در نظام اسلامی براساس منافع نیست بلکه بنیادی قوی دارد که مرد و زن از بسیاری از خواسته های خود گذشت می کنند تا محیط خانواده آرام باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از خانواده که اخیرا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، قصد پشتیبانی از چنین رکنی را دارد.

وی افزود: حضور زنان در اجتماع براساس سلوک اسلامی شکل گرفت که در نظریات علمای اسلامی از جمله استاد شهید مطهری ظهور یافته است.

وی اضافه کرد:‌ زنان در دانشگاه ها بیش از نیمی از دانشجویان را تشکیل می دهند و نقش آنان، غیرقابل انکار و صرف نظر کردن است.

لاریجانی با بیان اینکه نقش آفرینی زنان در جامعه، بر اساس احترام معنوی و رعایت حجاب در اجتماع است، گفت: اگر چه در زمینه اهمیت حجاب، سخنان سهل انگارانه ای گفته شده که نشانگر عدم توجه به کانون این عنصر است و سرمایه گذاری زیادی شده تا مدل عفیفانه را با شکست مواجه کنند اما هم سیاست‌ مداران، هم قانونگذاران، هم روحانیون و هم عموم مردم باید وظیفه خود را بشناسند و بدانند راه فاطمی در برگزیدن این مدل زیستن عفیفانه بانوان است نه اقتباس‌های بدلی از روش‌های منسوخ و پرمشکل غرب.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست به تذکرات ناصحانه و عالمانه آیت الله وحید خراسانی در مورد توزیع کتاب ها توجه جدی کند.

سیام**۱۰۵۳**۷۳۷۸**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۵۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.